Prateći program izložbe “Percepcije. Žena po meri društva” 7. i 8. decembra

       

U okviru pratećeg programa izložbe Percepcije. Žena po meri društva? ovog petka i subote u Galeriji Matice srpske posetioce očekuje zanimljiv program.

U petak, 7. decembra u 18 časova biće održano predavanje pod nazivom Jedna žena – jedan vek, Želimira Žilnika, reditelja i scenariste i Sarite Matijević, producentkinje.

Predavanje je posvećeno podsećanju na iskustva rada na istoimenom filmu. Dokumentarni film a potom i trodelna televizijska serija, rađeni na principima iskaza, intervjua i rekonstrukcije kroz životnu priču junakinje Dragice Srzentić osvetlili su niz značajnih događaja i ličnosti vezanih za jugoslovensku istoriju pre i posle Drugog svetskog rata.

Kroz sliku jednog veka života žene heroja, otvaraju se retko pominjani segmenti eks jugoslovenskih intelektualnih i ideoloških lavirinata kroz koje se prolazilo u stvaranju i propadanju 8 država u kojima je živela ova Istrijanka iz Sovinjaka (Austrougarska, Kraljevina Italija, Kraljevina ŠS, NDH, FNRJ, SFRJ, Hrvatska, Srbija). Ekipa Playground produkcije rekonstruisala je životni put junakinje u tragajući za delovima priče u mestima gde je živela i radila tokom stogodišnjeg života u Beogradu, Trstu, u Istri, u Moskvi i u Ulcinju.

U subotu, 8. decembra u 18 časova biće održano predavanje Žorž Sand iz Arada, dr Mirjane Stefanović, profesorke Filozofskog fakulteta u Novom Sadu. Priča o srpskoj književnici Eustahiji Arsić (1775–1843) iz Arada nalikuje borbi za jednakost polova u francuskoj kulturi delovanje umom a ne polom, sklonost ka književnosti, borba za školovanje žene, hrabrost da se suprotstavi muškoj dominaciji u tadašnjoj srpskoj kulturi. Njena aktivnost može se porediti sa srpskom Madam Pompadur iz Trsta (Sofija Teodorović, prva polovina XIX veka) i beogradskom Sapfo (Milica Kostić Selem, prva polovina XX veka). Svojim životima ove su žene zapravo komentarisale ideju tzv. ženskog pisma.

Ulaz na programe petkom i subotom je besplatan.

Autor: nsuzivo.rs

Komentari: