Traži se projektant za budući most preko Dunava u produžetku Bulevara Evrope

       
Ilustracija

Godinama se govori o tome da je potrebno izgraditi most na Dunavu koji će na još jednom mestu povezati Novi Sad i Srem, a u sklopu priprema za taj posao, Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije raspisala je tender kojim traži firmu koja će uraditi glavni projekat s prethodnom studijom opravdanosti.

Po planskoj dokumentaciji, novi most, između Šodroša i Sremske Kamenice, u produžetku Bulevara Evrope, s pristupnim saobraćajnicama, predviđen je za kretanje motornih vozila, autobusa, za teretni saobraćaj, ali i za bicikliste i pešake.

U konkursnoj dokumentaciji pomenute javne nabavke navodi se da je jedan od preduslova za unapređenje primarne ulične mreže u gradu upravo realizacija poslednje, pete etape Bulevara Evrope, na deonici od Bulevara patrijarha Pavla i novog mosta, do planirane raskrsnice Karađorđeve ulice s državnim putem IIA-119 na sremskoj strani.

Gradnjom novog putnog pravca, odnosno zapadne obilaznice oko Novog Sada, stvorili bi se uslovi za punu funkcionalnost Bulevara Evrope, koji će se, kada bude završena peta faza, protezati od auto-puta Beograd–Subotica na severu do Limana IV na jugu. Inače, sličan projekat za povezivanje dveju obala Dunava u urbanističkim planovima grada postoji još od šezdesetih godina prošlog veka.

Na osnovu urbanističko-planske dokumentacije, projektantska kuća koja dobije posao, između ostalog bi trebalo i da definiše prostorna ograničenja, zatim namenu i korišćenje zemljišta, i slično.

Budući da trasa mosta prolazi između kasarni Vojske Srbije, obaveza projektanta je da pribavi uslove od Ministarstva odbrane i Vojske Srbije, ali i od Direkcije za vodne puteve. Trasa preseca i odbrambeni nasip s novosadske strane pa bi se trebalo obratiti JVP-u „Vode Vojvodine”. Inače na tom mestu predlaže se najmanji raspon između stubova, u skladu s dobijenim uslovima, a to bi, kako je navedeno, trebalo da omogući smanjenje debljine konstrukcije samog mosta, kao i lakše uklapanje u nivelacione uslove.

Novi most trebalo bi da ima minimum drumsku, pešačku i biciklističku vezu s planiranim nastavcima Bulevara Evrope i Bulevara despota Stefana, odnosno Ulicom 1.300 kaplara, kao i Sime Matavulja, a osim s novim ulicama, trebalo bi da bude povezan i s Karađorđevom ulicom u Sremskoj Kamenici i Državnim putem 119. Takođe, PGR priobalja na levoj obali Dunava u Novom Sadu, čija je izrada u toku, predviđa i nove saobraćajnice koje će povezati Ribarsko ostrvo i Kameničku adu, a na tom području, direktan pristup novom mostu planiran je samo za bicikliste i pešake.

Ugovor za izradu glavnog projekta i studije opravdanosti novog mosta preko Dunava biće dodeljen preduzeću s najboljom, najnižom ponudom, a rok za podnošenje je 27. decembar. Odluka o dodeli ugovora ili obustavi postupka biće doneta 25 dana nakon otvaranja, a projektant će imati najviše 140 kalendarskih dana da isporuči tehničku dokumentaciju.

Autor: Dnevnik/nsuzivo.rs

Komentari: