Претрага
Претрага
Close this search box.

Kontrola autobusa i vozača

Foto: SkyscraperCity

Umor je među glavnim uzrocima saobraćajnih nezgoda. U MUP-u kažu da će celog leta kontolisati autobuse, kako domaće tako i tranzitne, i da će svako ko vozi iznad propisanog vremena biti sankcionisan.

Odmor za profesionalce je zakonski propisan i lako je utvrditi putem vozačke kartice koliko je koji vozač vozio bez prestanka.

Praksa govori da mnogi prevoznici, želeći da zarade u sezoni, ne planiraju drugog vozača i da često pojedinci, uglavnom su to odgovorni iz transportnih firmi, krše zakon.

“Svakog dana se kontolišu autobusi koji idu ka Bugarskoj, Grčkoj i Crnoj Gori, kako bi uticali i na vozače i na prevoznike da malo više vode računa o odmorima i pauzama. U toku 20 dana koliko smo kontrolsiali autobuse, kontolisali smo 600 autobusa, od čega su u 67 slučajeva otkrivene nepravilnosti, otkriveno je 272 prekršaja”, rekao je Nebojša Arsov, načelnik Saobraćajne policije.

Vozači autobusa moraju na svaka četiri sata da prave pauze, ali i da vode računa o svojoj psihofizičkoj kondiciji.

“Pauze povremeno sa osvežavajućim pićima, sa izlaskom iz vozila i bez preterane hrane jer hrana umtrvljuje, odnosno uspvaljuje, odnosno usporava reflekse vozača”, ističe Milan Vujanić iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Pre odlaska na more autobusom, obavezno se raspitajte o kompaniji koja vas vozi i o izboru autobusa.

Nekada jeftin prevoz može biti mnogo skuplji, kažu u MUP-u i dodaju da u atobusima u kojima postoji pojas kao zaštitno sredstvo, svi putnici moraju biti vezani prilikom kontrole. U protivnom, moraće da plate kaznu.

Izvor: RTS

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti