LIDL EFEKAT: Padaju cene osnovnih namirnica u svim marketima

       

Svi veliki maloprodajni lanci u Srbiji, posle silnih popusta i pojeftinjenja koje je doneo “Lidl”, sasvim sigurno će spustiti cene prehrambenih proizvoda da ne bi izgubili mušterije, uveravaju ekonomisti,

Cene mleka i mesa u maloprodajnim lancima širom Srbije sasvim sigurno će pasti već narednih nedelja posle svih popusta i pojeftinjenja koje je već prvog dana poslovanja u našoj zemlji doneo “Lidl”, uveravaju ekonomisti!

Prema njihovim rečima, konkurencija sasvim sigurno neće sedeti skrštenih ruku i gledati kako im “Lidl” otima mušterije jeftinim pilićima i bananama, već će morati da spusti cene, pre svega najosnovnijih namirnica.

Trajno jeftinije

Saradnik Ekonomskog instituta Ivan Nikolić veruje da većina marketa u našoj zemlji već dan posle otvaranja “Lidla” smišlja akcijska sniženja, ali i trajna pojeftinjenja prehrambenih proizvoda kako bi odgovorila nemačkom trgovinskom lancu.

!Veliki maloprodajni lanci koji posluju na našem tržištu moraće da pretrpe ozbiljne promene u načinu poslovanja i da nađu način da odgovore na niske cene koje je “Lidl” doneo u Srbiju. Oni neće samo sa strane posmatrati kako gube potrošače, nego će i sami morati da snize cene određenih proizvoda u svojim marketima. Verujem da će cene mlečnih proizvoda i mesa najviše padati. Šta će se tačno dešavati videćemo već u narednih nekoliko nedelja. Možda će biti prostora da pojeftine i drugi proizvodi” – ističe Nikolić.

Da će veliki trgovinski lanci morati da spuste cene smatra i ekonomista Ljubomir Madžar. On napominje da će najviše koristi imati upravo potrošači.

“Na našem tržištu monopol drži par velikih marketa koji imaju objekte svuda po Srbiji. Kada se pojavi jedna ovakva ajkula kakav je “Lidl”, sasvim je normalno da momentalno počnu da vrše pritisak na ostale po pitanju cena. Normalno da će sada svuda cene pasti, ne drastično, ali to će morati da urade svi lanci, čak i oni najveći, da bi opstali na tržištu. Sam dolazak “Lidla” je odlična stvar kako za našu ekonomiju, tako i za kupce u Srbiji jer će najveću promenu nabolje osetiti baš njihov novčanik. Nadam se da će za početak meso biti jeftinije” – kaže Madžar.

Dobra kampanja

Ekonomista Miladin Kovačević kaže da je euforija za “Lidlovim” proizvoda posledica ne samo niskih cena, nego i brojnih i dobro isplaniranih reklama. Ipak, dodaje da će konkurencija morati da prilagodi svoje cenovnike njihovim ukoliko ne želi da ostane bez kupaca.

“Naravno da će cene morati da padaju, jer ne može šećer u jednoj radnji da košta sto dinara, a u drugoj 300, to je nemoguće. Dakle, rekao bih da će konkurencija prilagođavati svoje cene onima u “Lidlu” i to će prvenstveno važiti za prehrambene proizvode” – ističe Kovačević.

Autor:Informer.rs

2
Komentari:

2 Komentara
0 Replika
0 Pratioci
 
Najviše reakcija
Najposećenija diskusija
2 Autori komentara
najnoviji najstariji najviše glasova
Jasam

Nemam nista protiv Lidla, štaviše drago mi je da je dosao. Radili su strateske pripreme i analize trzista i navika potrosaca mesecima unazad. Ulazak svake snazne strane kompanije na nase trziste prati agresivna marketinska kampanja i damping cena, dok ne preuzmu trziste i ne zgaze domacu konkurenciju.
Uvek bilo i uvek ce biti.

Vlada

Svi ce oni lepo da se dogovore oko deranja ove sirotinje sto ceka u redu od 4 ujutru….nema toga kod nas…konkurencija i ostale gluposti.