Претрага
Претрага
Close this search box.

Počelo PISA istraživanje u Srbiji

Foto: mpn.gov.rs

Danas se u Farmaceutsko-fizioterapeutskoj školi u Beogradu odvija PISA testiranje, u kojem učestvuju 222 srednje škole sa približno 8.000 učenika.

Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja u Vladi Republike Srbije Mladen Šarčević posetio je danas Farmaceutsko-fizioterapeutsku školu i tom prilikom objasnio da se testiranje radi elektronski, da su uzorkom obuhvaćene gimnazije, srednje stručne škole, manji broj osnovnih škola, kao i državne i privatne škole iz različitih regiona, a da učestvuju učenici rođeni 2002. godine.

Za kratko vreme koje smo imali uradili smo dosta toga, pre svega kroz uvođenje finansijske pismenosti, kako bismo ovom testiranju pristupili sveobuhvatno, istakao je ministar.

On je izrazio očekivanje u izvestan napredak u odnosu na poslednje PISA istraživanje, naglasivši da će velike promene biti vidljive tek na sledećem istraživanju, jer će do tada sistemski zakoni, koji se odnose na promenu načina rada i učenja i obuke nastavnika, početi da daju rezultate.

Pored osnovnih domena: matematičke, jezičke i naučne pismenosti, naši učenici će prvi put raditi i test iz finansijske pismenosti i globalnih kompetencija.

Testiranje će se realizovati u potpunosti elektronski, što zahteva ispunjenje odgovarajućih uslova, pre svega obezbeđivanje dovoljnog broja računara, koji će omogućiti ispitivanje velikog broja učenika u kratkom periodu.

U PISA testiranju učestvuje više od 80 zemalja. Razlog ovako velikog odziva je u značaju tog testa za procenu uspešnosti postojećih obrazovnih politika i reformi i planiranje daljeg unapređivanja obrazovnog sistema.

Rezultati otkrivaju kakav je kapacitet učenika da stečena znanja i veštine primene u ključnim oblastima, odnosno, koliko su ta znanja funkcionalna u svakodnevnom životu.

Uključenost velikog broja zemalja, relevantnost dobijenih podataka, saradnja i razmena angažovanih naučnih radnika i predstavnika ministarstava kao kreatora obrazovnih politika, omogućavaju svakoj zemlji da bolje razume slabe tačke, ali i dobre strane sopstvenog obrazovnog sistema.

Izvor: mpn.gov.rs

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti