Претрага
Претрага
Close this search box.

Serviseri u Srbiji ne žele da popravljaju stare automobile

Auto-servisi koji ne žele da popravljaju starija vozila ili neće da otklanjaju manje kvarove, ne mogu da snose nikakve zakonske posledice.

“Nažalost, takvih slučajeva je sve više i ljudi nam se masovno javljaju. To jeste loš poslovni potez, ali je teško tako nešto dokazati i sankcionisati“, potvrđuje za Novosti Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

Papović potvrđuje da zbog velikog broja vlasnika automobila koji otklanjaju nedostatke na svojim vozilima da bi mogli da prođu tehnički pregled po novom, strožem pravilniku, pojedini servisi jednostavno biraju posao koji će im doneti veću zaradu.

“Mogli bismo da ovo podvedemo pod diskriminaciju potrošača, što jeste kažnjivo zakonom, ali je i jako teško dokazati. Preostaje vlasnicima da se obrate nama, da se ti servisi nađu “na listi”, da javnost sazna za njih”, kaže Papović.

Nedavno je čitateljka Novosti, kada joj je “zazvečao auspuh” tokom vožnje svratila u poznati auto-servis na Novom Beogradu. Majstor je samo odmerio vozilo i kada je čuo da je “opel korsa” 1999. godište, jednostavno je rekao da ne primaju vozila starija od 2000. godine i poručio joj da ide u neki drugi servis.

Čitateljka je, srećom, veoma brzo naišla na drugi servis, u kome joj je majstor rekao da se “auspuh otkačio”, pričvrstio ga i nije čak ni naplatio petominutni rad.

Postavlja se pitanje, šta bi bilo da je umesto auspuha koji se otkačio, a što u suštini i nije beznačajni i bezazleni kvar, prvi majstor odbio da primi vozilo kome otkazuju kočnice i da je to vozilo ubrzo izazvalo sudar. Mislim da bi posledice morao da snosi i taj servis”, kaže Dragan Škrnjić, analitičar automobilskog tržišta.

Ipak, u Udruženju potrošača kažu i da bi taj majstor verovatno prošao bez kazne. “Posledica je tu jasna, ali bi kod dokazivanja uzroka bilo puno problema. Suviše bi bilo komplikovano, skoro nemoguće dokazati krivicu tog nesavesnog majstora”, dodaje Papović.

Papović kaže i da će se takva loša poslovna politika veoma brzo obiti o glavu i auto-servisima i majstorima.

Muku muče vlasnici starijih vozila i sa rezervnim delovima. Najčešće ih nalaze na auto-otpadima, u oglasima. “Zakonska obaveza proizvođača automobila je da sedam godina posle prestanka proizvodnje nekog modela i dalje mora da prave delove za njega”, kaže Dragan Škrnjić.

On kaže da ozbiljne auto-kuće kroz svoju servisnu mrežu brinu o svim vozilima, bez obzira na godinu proizvodnje i da čak smišljaju razne pogodnosti za vlasnike tih automobila. “Nažalost, ima i onih koji jednostavno žele brzu zaradu i oni prave lošu reklamu svom brendu. Nisam siguran kako bi prošli kada bi se vlasnici tih vozila požalili principalima”, dodaje sagovornik Novosti.

Autor: Novosti

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti