Nemački Bundestag krajem marta trebalo bi da donese odluku kojom se zabranjuje vožnja automobila na dizel pogon, zbog sve većeg problema sa izduvnim gasovima i zagađenjem, piše telegraf.
Mediji prenose da je dizel već postao nepoželjan u Nemačkoj, zbog čega desetine hiljada nemačkih vozila ciljano završava u srednjoj i istočnoj Evropi. Ako ova odluka postane obavezna na teritoriji cele države, u Srbiji bi mogao da završi veliki broj ovih dizelaša. Međutim, istovremeno to znači da će u jednom momentu, kad se “zalihe” potroše, biti nemoguće uvesti dizelaša iz Nemačke.
Špigel prenosi kako se polovnih dizelaša želi rešiti sve veći broj vlasnika u Nemačkoj, dok auto kompanije shvataju da ove automobile više neće moći da plasiraju na nemačko tržište.
To znači da će veliki broj ovih vozila završiti na području centralne i jugoistočne Evrope, gde se nalazi i naša zemlja.
U Srbiji, kao i u Hrvatskoj, Poljskoj i Češkoj, još uvek ne postoje zone zaštite životne sredine, pa kupce ne zanima da li automobil zagađuje, već “koliko troši i koliko košta”
“Još uvek vozimo nesmetano i slobodno, bez ikakvih ograničenja”, kaže predsednik Saveza prodavača polovnih automobila Petr Prikril iz Češke, koji dodaje da je u prednosti 20 do 30 odsto ekonomičniji dizel.
Prema rečima Slobodana Ćurguza, vlasnika placa automobila u Beogradu, kupce u Srbiji najviše zanima da li su automobili jeftini.
“To znači da su automobili obično stariji i sa više pređenih kilometara”, istakao je on.
Srbija je jedna od retkih zemalja u regionu Balkana koja još uvek dozvoljava uvoz vozila Euro3.
Na godišnjem nivou, Srbija uvozi oko 160.000 polovnih vozila. Ako dođe do još većeg uvoza u naredne dve godine, to će dovesti do još većeg zagađenja.
Na putevima Nemačke prošle godine bilo je 15 miliona dizelaša, a od toga samo 2,7 miliona ima motore sa najnovijim “evro 6” standardom, tako da nas očekuje talas jeftinih vozila sa dizel-motorima sa zapada, naveli su ranije u udruženju uvoznika.
Kako ističe nemački list, u Rumuniji se broj registrovanih dizelaša u 2018. godini povećao za više od 30.000 vozila u odnosu na 2017. U Češkoj se govori o “invaziji” dizelaša: 63 odsto uvezenih polovnih automobila dolazi iz Nemačke, a 60 odsto njih su dizelaši. U Slovačkoj je situacija još gora – 78 posto uvezenih polovnih automobila su dizelaši.
Prema poslednjim podacima, u Srbiji je prosečna starost automobila 15 godina, a najzastupljenije marke su “folksvagen”, “opel” i “reno”.
Izvor: Telegraf
Ova vest nikakve veze sa vezom nema. Niko ne zabranjuje nigde voznju dizelasa. Naprotiv, drasticno je prosle godine povecana prodaja vozila na dizel, i to bas u Nemackoj.