Radovi na izgradnji tunela Čortanovci na međunarodnoj pruzi Beograd-Budimpešta na deonici Beograd-Novi Sad teku planiranim tokom
kako su se uverili reporteri Facebook stranice “Pruge i vozovi Vojvodine” na terenu je veliki broj mašina i radnika koji rade na izgradnji ovog tunela.
Dužina novog modernog dvokolosečnog tunela biće po 1100 metara u svakom smeru, vijadukt se gradi u plavnom delu Dunava pa se na njega obraća dodatna pažnja. On će kao i tunel biti dvokolosečnog tipa. Rok za završetak radova je 48 meseci. Inače specifično je što se tunel i vijadukt nastavljaju jedan na drugog, što je veoma kompleksan građevinski i arhitektonski poduhvat jedinstven na ovim prostorima.
U izgradnji tunela biće iskorišćeno oko 2500 šipova ukupne dužine oko 80km
Kada se završi kompletna rekonstrukcija pruge Beograd-Novi Sada-Subotica i kada se početkom 2018. godine u rad pusti i novoizgrađeni Žeželjev most na Dunavu kod Novog Sada, vreme putovanja od Beograda do Novog Sada i Subotice i dalje do Budimpešte biće znatno skraćeno. Tako će se vozovi kretati do 200km/h, a umesto dosadašnjih 8 sati, biće potrebno svega 3 sata vožnje između srpske i mađarske prestonice.
Pogledajte prilog iz emsije “Koridori”
Podsetimo na deonici od Beograda do Novog Sada trenutno se radi na izgradnji i rekonstrukciji oko 40km brze pruge, sa jednim tunelom i vijaduktom. Pored izgradnje radi se i na ekspropiraciji zemljišta na budućoj trasi. Ovo je inače najkompleksnija deonica od Beograda do mađarske granice.
Autor: nsuzivo.rs Foto: “Pruge i vozovi Vojvodine” Video: Koridori, rts.rs