4 načina da smanjite rizik od srčanog i moždanog udara

       

Velika količina stresa, dijabetes i nezdrave navike uzrokuju srčane i moždane udare. U nastavku saznajte kako da umanjite ove rizike.

Od dijabetesa, preko stresa, visokog pritiska i konzumiranja cigareta, postoji mnogo faktora koji povećavaju rizik od srčanog i moždanog udara. A šta je rešenje: promena načina života i zdrave životne navike!

U nastavku saznajte kako da umanjite rizik.

Prestanite da pušite!

Svako ko puši u velikom je riziku da dobije srčani i moždani udar, a svaka osoba koja zapali i samo jednu cigaru dnevno, pokazuje neke znakove srčanih oboljenja.

Prestanak pušenja dodaje godine vašem životu i drastično poboljšava njegov kvalitet.

Vežbajte

Veoma je teško uskladiti sve dnevne obaveze, ali samo 150 minuta nedeljno bilo kakve fizičke aktivnosti može da spreči srčani i moždani udar. Male promene mogu puno da znače, zato šetajte, izađite iz autobusa makar jednu stanicu ranije i što češće koristite stepenice.

Kontrolišite nivo šećera u krvi

Ovo nije lak zadatak, ali je neophodan ukoliko želite da smanjite rizik od srčang i moždanog udara. Izbegavajte tzv. prazne kalorije iz sokova, kolača i slatkiša, a težnju za slatkim umanjite jabukama, bananama ili grejpfrutom.

Smanjite konzumaciju soli

Preporučen dnevn unos soli jeste oko 1500 mg, ali retko ko se pridržava ovoga, nesvestan da so i te kako povećava rizik od oboljenja srca i mozga.

Komentari: