Претрага
Претрага
Close this search box.

Blizina supermarketa i šoping centara znači veću sklonost gojaznosti

Foto: Reader's Digest

Američko istraživanje pokazalo je da su ljudi koji imaju više supermarketa u blizini kuće, kao i osobe koje na putu prema poslu ili kući prolaze pored više restorana s brzom hranom, skloniji su višku kilograma i gojaznosti. 

Istraživači su zabeležili kućne i poslovne adrese 710 pojedinaca i adrese supermarketa, manjih trgovina s prehrambenim proizvodima, restorana brze hrane i ostalih restorana u i oko Nju Orleansa pored kojih prolaze ispitanici.

Svi oni koji su češće prolazili kraj restorana brze hrane imali su veći indeks telesne mase od osoba na čijem putu nije bilo takvih restorana.

I kod osoba koje su na putu prema poslu ili kući imale veći broj supermarketa u kojima su mogli da kupe sveže proizvode, evidentiran je viši prosečan indeks telesne mase nego kod osoba u čijem je susedstvu bilo manje prodavnica, pokazala je studija.

Rezultati studije upućuju na to da dostupnost restorana brze hrane u delu grada u kom pojedinci provode najveći deo dana bez sumnje utiče na prehrambene navike i potencijalnu gojaznost, kaže Tamara Dubovic, naučnica koja se bavi politikom ishrane u kompaniji RAND u Pitsburgu, ali nije učestvovala u istraživanju.

Autor: nsuzivo.rs

 

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti