Igre i vežbe za zdraviji mozak

       

Istraživanje je pokazalo da brzina čitanja kod dece raste s godinama sve do fakulteta, kada brzina postiže maksimum. Nakon toga ona opada. Razlog opadanja leži u činjenici da osobe nakon fakulteta prestaju da uče i ne čitaju koliko i pre, pa mozak gubi “kondiciju”.

Kad god učite nešto novo, stimulišite mozak da logički razmišlja i da hrani nove podatke. Bitna je konstantnost učenja, 15 minuta dnevno je dosta dokle god to radite svaki dan. Šta učiti? Sadržaj nije toliko bitan koliko sama akcija učenja. Učenje će ići lakše ako vas tema zanima ili vam je korisna, pa birajte po tom kriterijumu. Naučiti novi jezik vrlo je korisno. Ili nešto što će vam pomoći u poslu.

Svi stručnjaci za mozak slažu se oko toga da mozgu treba mnogo vode. Istraživanja su pokazala da ako popijete malo vode pre neke naporne moždane aktivnosti- rezultati će biti bolji.

Upotrebite obe strane mozga. Šta to znači? Neke aktivnosti obavlja leva strana mozga, a neke desna. Nekim osobama je dominantna jedna strana mozga, a nekima druga. Leva strana mozga zadužena je za jezike, a desna za logiku. Leva strana mozga pokreće desnu ruku, a desna levu. Ako pišete desnom rukom probajte malo pisati levom. Biće vam jako teško, ali tom aktivnošću probudićete drugu stranu mozga.

Fizička aktivnost pojačava dotok kiseonika u mozak, stimuliše krvne sudove i podstiče lučenje endorfina. Ako spojite fizičku aktivnost sa sportom koji traži brze reflekse dobili ste dobitnu kombinaciju. Stoni tenis obično se spominje kao sport za mozak.

Svaka nova veština dragocjena je za vaš mozak jer pokreće određene reakcije koje dosad nisu bile pokretane. Veština koja jako razvija mozak je veština sviranja instrumenta. Niko od vas ne očekuje da u poznoj dobi postanete vrhunski pijanista, a nikad niste seli za klavir. Zapamtite- kada učite da svirate klavir, vašem mozgu nije bitno postajete li vi vrhunski ili grozni pijanista, njemu je bitno da ga učenjem, vežbanjem i ponavljanjem pokreta prstiju stimulišete.

Autor: nsuzivo.rs

Komentari: