Koliko je krompir zapravo zdrav?

       

Krompir sadrži oko 17% skroba i jedan je od najboljih prirodnih izvora skroba. Međutim, izbegavajte da jedete krompir kako je isklijao, jer je u tom procesu skrob pretvoren u šećer…

Zdravstveni benefiti krompira

Utiče na povećanje kilograma

Ovo povrće sadrži mnogo ugljenih hidrata i veoma malo proteina. Iz tog razloga idealan je za osobe koje žele da se ugoje. Uz vitamin C i B kompleks, krompir pomaže dobroj apsorpciji ugljenih hidrata. Takože, krompir je odličan izvor energije za sportiste.

Lako se vari

Zbog sastojaka koje sadrži, krompir je lako svarljiv, te je idealna namirnica za bebe. Ipak, prekomerno konzumiranje može da izazove kiselinu.

Nega kože

Zbog vitamina C i B kompleksa, kao i minerala magnezijuma, kalijuma i cinka, krompir je veoma dobar za kožu. Uz samu konzumaciju, može da se koristi i kao maska za lice, uz dodatak meda. Takođe, krompir pomaže i u lečenju opekotina.

Bori se sa reumom

Kalcijum i magnezijum uklanjaju bol izazvan reumatizmom, a ispijanje vode u kojoj je kuvan krompir takođe može da pomogne kod reumatskih tegoba.

Uklanja zapaljenja

Zbog vitamina C, kalijuma i vitamina B6, krompir uklanja zapaljenja u digestivnom traktu, ali vodite računa da on utiče i na povećanje kilograma, pa ga konzumirajte u umerenim količinama.

Sprečava rak

Određene vrste krompira, kao što je crveni, sadrže antioksidante i vitamin A, koji štiti od brojnih vrsta kancera.

Smanjuje krvni pritisak

Krompir smanjuje krvni pritisak nastao usled dijabetesa, nervoze i nepravilne ishrane.

 

Komentari: