Negujte optimizam za dug život

       
Foto: Organic Authority

Istraživanja pokazuju da stariji ljudi s negativnim stavom prema starenju imaju više zdravstvenih problema, sporije hodaju i imaju slabije kognitivne sposobnosti od onih pozitivnog pogleda na život. 

Spisateljica Anabel Strits i televizijska producentkinja Suzan Sanders su provele čak pet godina proučavajući najnovija istraživanja kako bi otkrile kako stariti srećnije i to istraživanje pretočile u knjigu sa sto korisnih saveta kako lepše stariti.

Mi vam donosimo neke od njih.

Jedno škotsko istraživanje došlo je do rezultata da plesanje i pevanje smanjuje rizik od demencije, a i dobro je kao fizička aktivnost.

Vid se pogoršava nakon 40. godine, pa redovno posećujte oftalmologa i nemojte previše biti uz ekrane.

Brzo hodanje povezano je s boljim pamćenjem i boljim zdravljem. Hodajte brzo barem pola sata na dan.

Pijte kafu. Kafa smanjuje rizik od oboljevanja od srčanih bolesti i dijabetesa tipa 2. Treba je piti bez šećera i sa što manje mleka, jer ono smanjuje antioksidativna svojstva.

Čitajte knjige. Istraživanje sprovedeno na Jejlu među 3.600 osoba starijih od 50 godina pokazalo je da oni koji čitaju knjige žive gotovo dve godine duže od onih koji čitaju časopise. Najduže žive oni koji čitaju knjige više od 3,5 sata dnevno.

Dremajte. Istraživanja pokazuju da osobe koje dremaju imaju bolju pažnju, pamćenje i neverbalno rasuđivanje. Oni koji dremaju bolje spavaju tokom noći. Nasino istraživanje pokazalo je da za 100 % bolju produktivnost treba dremati kratko, maksimalno pola sata.

Negujte prijateljstva. Usamljenost utiče na zdravlje. Društvena izolovanost povezana je s demencijom, bolestima srca, moždani udar, depresiju i nosi 29 % veći rizik od smrtnost. Istraživanje dugo 80 godina potvrdilo je da osobe koje imaju veće društvo žive duže.

Budite zahvalni. Ljudi koji su zahvalni srećniji su, bolje spavaju i manje pate od bolova.

Brinite se za zube i desni. U ustima živi više od 700 vrsta bakterija koje se skrivaju ispod desni i mogu biti okidač za bolesti srca, dijabetes i rak gušterače, a mogu biti povezane i s demencijom, pgojaznošću i lošim snom.

Autor: nsuzivo.rs

Komentari: