Sprečite na vreme gojaznost kod dece

       
Foto: Thrive Global

Ako želite kod svog deteta da sprečite prekomernu težinu, vrlo je važno da ga od najranijih nogu naučite važne stvari u vezi sa ishranom i zdravim načinom života.

Užurbanost je jedan od ključnih faktora koji negativno utiče na naše zdravlje, pa time pridonosi i višku kilograma. Deca uče iz primera svojih roditelja zata imajte na umu da su i vaše ponašanje i način života vrlo bitni. Nemojte preskakati obroke i naučite dete da svaki obrok treba jesti za stolom i u miru.
Dečji obrok ne sme biti isti kao i obrok odraslog čoveka, a bilo bi idealno da ima pet obroka kroz dan. Od toga bi dva obroka trebalo da bude voće. Vrlo su bitne i namirnice koje unosimo, a ne samo njihova količina. Naučite svoje dete da postoje dobre i loše namirnice, ono najvažnije što ga morate naučiti kad je ishrana u pitanju je to da ključ leži u uravnoteženosti i umerenosti. Ne morate svom detetu u potpunosti zabraniti slatkiše, međutim naučite ga da se s takvim namirnicama ne sme preterivati jer u protivnom mogu naštetiti zdravlju. Kad dete bude dovoljno veliko da shvati određene stvari i pojmove, objasnite mu što znači uravnotežene ishrana i sastav hrane.
Osim ishrane, kod dece je vrlo bitna i fizička aktivnost. Vaše dete ne mora da se bavi sportom ako nije sportski tip, pobrinite se da dovoljno vremena provodi na svežem vazduhu i u pokretu, umesto pred računarom.
Poštujte apetit svog deteta- ono ne mora pojesti sve što je na tanjiru ili popiti punu šolju mleka ako ne može.
Nemojte nagrađivati svoje dete slatkišima ako je pojelo kompletan obrok.
Imajte na umu da ste vi najodgovornija osoba za život svog deteta i za njegovo zdravlje sve do njegove odrasle dobi. Ako primetite da je vaše dete već u rano sklono debljanju svakako se posavetujte s pedijatrima i nutricionistima, pa na vreme preduzmite sve što je potrebno kako biste sprečili da vam dete postane gojazno.
Autor: nsuzivo.rs

Komentari: