Претрага
Претрага
Close this search box.

Šta odgovoriti kada vas kritikuju?

Marisa Pir je jedan od najboljih britanskih terapeuta, a u svojoj 25 godina dugoj karijeri radila je sa političarima, olimpijcima, kraljevskom porodicom, zvezdama Holivuda…

“U redu je grešiti, iz grešaka učimo. U redu je da nam neko ukaže na greške jer zahvaljujući tome možemo postati bolji. Ono što nije u redu je osuđivati sebe. Kriticizam se pojavljuje u tri oblika. Postoji vrlo destruktivna, negativna kritika, zatim konstruktivna kritika i najgori tip – kritikovanje samog sebe. Prema tome postoje i tri načina suočavanja s kritikama”, kaže Marisa Pir.

Samokritika

“Samokritika je onaj glas u glavi koji nam govori: “Ti to ne možeš uraditi”, “Sve ćeš upropastiti”, “Nikad nećeš uspeti”. Promenite taj glasić u glas navijačice, roditelja, učitelja koji misle da ste najbolji na svetu: “Da! Ti to možeš!”, “Ti si super”, “U ovome si briljantna”, “Ovo ti sjajno ide”. Da ste dete koje učestvuje u trci, želeli biste da čujete svoje roditelje kako vam govore “Napred! Izvanredan si!”

Odnosite se prema sebi kao roditelj pun ljubavi, učitelj, navijač koji vam govori da vi možete uspeti i da je to lako. Pročitali ste knjigu, znate odgovore, učili ste. Tako prestajete biti svoj najgori kritičar. Preokrenite stvari. Ako uvek govorite “Ja uvek sve zabrljam”, počnite govoriti “Ja uvek sve napravim kako treba”.

Destruktivna kritika

Kad vam neko kaže: “Ne znam zašto si se prijavio za govor, bio si toliko drven”, morate odabrati ne dopustiti takvoj kritici da dopre do vas. Kritični ljudi najgore kritike upućuju sebi samima. Oni odražavaju da su vrlo nesrećni sa samima sobom. Kad vam takva osoba kaže: “Onaj govor koji si održala je bio grozan”, recite “Hvala ti, to mi je bilo prvi put, prilika za učenje. Uživala sam u tome i biću sve bolja i bolja”. Nemojte se braniti ni opravdavati.

Konstruktivna kritika

Kada vam šef kaže: “Ti si stvarno dobar u tome što radiš, ali ne znaš s ljudima” ili “Odlično ti ide prodaja, ali loš si u prezentovanju”, potražite u tome kompliment i odlučite da postanete bolji. Svi poslovni ljudi žele povratnu informaciju jer iz toga postaju bolji. Stoga kad vam šef uputi konstruktivnu kritiku, ne branite se već iz toga izvucite pouku i izrastite u bolju verziju sebe. Napoleon je rekao “Čovek koji nikad nije pogrešio, nikad ništa drugo neće postići”.

Autor: nsuzivo.rs

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti