Zašto je nordijska ishrana sve popularnija?

       

Nordijska ishrana uklučuje tradicionalne načine pripreme hrane.

Norveška, Danska, Finska, Island, Švedska i Grenland su nordijske zemlje.

Ovaj stil ishrane temelji se na sledećim smernicama:

• više voća, povrća i sezonske i organske hrane kada je god to moguće;

• više celih žitarica;

• više hrane iz mora, jezera, reka i divljine;

• kvalitetnije meso i manje mesa uopšteno;

• manje obrađene, manje slatke hrane;

• kuvati više kod kuće;

• manje bacanja hrane.

Bobice su veliki deo nordijskog načina ishrane. To je dobra stvar, jer kada ih puno jedemo, verovatno ćemo se manje udebljati. One su takođe dobar izvor antioksidansa koji se nazivaju antocijani, koji održavaju vene i arterije zdravim i fleksibilnim, ali i mogu pomoći u snižavanju krvnog pritiska.

Masne ribe imaju određene omega-3 masne kiseline koje vaše telo ne može samo proizvesti. To može smanjiti šanse za probleme srčanog ritma i smanjiti masnoće u krvi (trigliceridi). Sigurno znate da treba jesti losos, sardine i tunu. Severne kulture vole haringe i skuše, koje kuvaju, ali ih jedu i suve, ukiseljene ili fermentisane. Jedite ribu dva do tri puta nedeljno.

Nordijska ishrana preporučuje grašak i pasulj kao jedan od glavnih izvora složenih vlakana u dnevnoj ishrani- uz cele žitarice, bobice i povrće. Oni su veliki izvor belančevina, za zamenu nekih kalorija koje inače dobijamo od crvenog mesa. Takođe imaju puno hranjivih stvari poput riboflavina, B6, kalcijuma, cinka i gvožđa.

Autor: nsuzivo.rs

 

Komentari: