Hrana koja izaziva nesanicu

       

Pored kafe, postoji još nekoliko namirnica koje remete kvalitetan san, a ovo su neke od njih.

Čokolada

U većini industrijskih čokolada nalazi se i doza kofeina. On je psiho-aktivni stimulans koji utiče na centralni nervni sistem i razbuđuje nas. Zato izbegavajte konzumaciju omiljenog slatkiša do osam sati pre spavanja.

Šećeri i zalsađivači

Namirnice prepune jednostavnih šećera utiču na povećanje glukoze u organizmu, pa se stoga i vaša energija povećava, ali i krvni pritisak. Sve ovo dodatno razbuđuje ceo organizam.

Masti

Organizmu je potrebno mnogo vremena da razradi masti, a dok telo radi, ne može da miruje. To može da izazove nesanicu.

Visokoproteinska hrana

I proteini izazivaju problem organima za varenje, stoga se celo telo razbuđuje umesto da se pripremi za spavanje. Uz to, proteini utiču na lučenje amino-kiselina koji stimulišu neurotranmitere, ali i štitnu žlezdu.

Začinjena hrana

Nesanicu može da izazove i začinjena hrana, koju želudac veoma teško vari. Uz to, luči se prevelika količina kiseline koja je razlog za insomniju kod svakog četvrtog čoveka koji ima poremećaje sna.

Alkohol

Alkohol stimuliše centralni nervni sistem i deluje kao antidepresiv. Dok jedno piće može da vam pomogne da lakše zaspite, stalno praktikovanje ovog rituala može dovesti do toga da organizam postane otporan pa čak i da počnete da se budite tokom noći. Uz to, postoji bojazan i od razvitka bolesti zavisnosti.

Komentari: