Namirnice koje nisu toliko zdrave, a tvrdi se da jesu

       

Zbog velikog broja semenki paradajz sadrži veliku količinu lektina koji mogu prouzrokovati probavne smetnje.

Ema Tejlor otkrila je za Daily Mail koje bi se još namirnice trebalo izbegavati. Treba imati na umu da lektin u namirnici omogućava lakše povezivanje ćelija, međutim u većim količinama deluje poput “lepka” i može ometati proces razgrađivanja i time prouzrokovati nadutost, oštetiti sluzokožu creva, a biljni proteini će biti u krvotoku nesvareni.

Lektini su proteini koji se vezuju za šećere.

Preterana konzumacija krompira ima gotovo isti uticaj kao i paradajz. Iako su zdrav izvor vitamina i minerala, krompiri su zapravo najveći problem. Trebalo bi da kontrolišemo unos krompira.

Kikiriki sadrži visoku količinu proteina i antioksidansa, ali i veliku koncentraciju lektina koji prolazi kroz probavni sistem i idu direktno u krvotok. Kad se lektini nakupljaju u krvi mogu prerasti u kancerogene ćelije. Zamenite ih semenkama lana koje će vam dati dovoljnu dozu zdravih masnih kiselina. S obzirom na to da telo samo ne može proizvesti zdrave masne kiseline, dobro je uzimati ih iz namirnica.

Crveni pasulj ima ekstremno visok nivo lektina. Iako je dobar izvor gvožđa i proteina, grašak je zdravija alternativa jer ima manje lektina.

Autor: nsuzivo.rs

 

Komentari: