Pronašli ste još jednu sedu- starenje ili?

       
Foto: Southern Living

Kako starimo normalno je da imamo sede u kosi, ali  prerano dobijanje sedih može biti pokazatelj da nam nešto s organizmom nije u redu.

Prema holističkoj medicini prerano ili ako naglo osedite znak je za uzbunu. Osim genetike koja je najčešći krivac za sedu kosu, tu je još nekoliko mogućih uzroka.

Stres i manjak vitamina u organizmu

Kosa je isto kao i koža pokazatelj stanja našeg organizma. “Nekoliko sedih u ranim 40-ima nisu alarm za uzbunu, ali ako prerano osedite, a to nema veze s genetikom, možda imate problema sa štitnom žlezdom i deficitom vitamina B12”, objašnjava dr Sara Gotfrid, stručnjakinja za hormone. Dodaje i da ako imate velik broj sedih, a još vam nije 40, smatra se da ste prerano osedili.

Ali, ostali stručnjaci se s time ne slažu. Dodaju kako je to prejednostavno gledanje na stvar jer o tome kada ćete osediti odlučuje, među ostalim, i koje ste rase. Belci sede pre ostalih.

Što učiniti ako prerano osedite?

1. Idite na sistematski pregled

Ako sumnjate da su vaše sede znak stresa, manjka vitamina ili bolesti idite kod lekara. Sede nastaju zbog oksidativnog stresa, pušenja, gojaznosti, kardiovaskularnih i mentalnih bolesti.

Osobama koje su prerano osedele, a u porodici imaju karcinom, demencije i kardiovaskularne bolesti preporučuje se lekarski pregled koji uključuje vađenje krvi, pregled srca, masnoća u krvi, tumor markere i pregled štitne žlezde.

2. Koristite probiotike

Probiotici usporavaju pojavu sedih jer pomažu održavanju zdravlja folikula i podstiču rast kose tako što čuvaju probavni sistem koji je garant jakog imuniteta.

3. Izbacite žitarice i gluten

“Žitarice i gluten mogu pojačati upale u telu i loše uticati na probavu”, kaže dr Prudens Hal.

4. Pobrinite se da dovoljno spavate

San je među najvažnijim komponentama za zdravlje. Za vreme sna telo se detoksikuje, opušta i obnavlja. Osigurati organizmu dovoljno sna znači usporiti proces starenja, odnosno držati ćelije mladim i zdravim.

5. Suplementacija

Dr Hal preporučuje konzumaciju brazilskih oraščića na dnevnoj bazi jer ćete time osigurati selen svom telu, a on će čuvati zdravlje kose. Istraživanja pokazuju da vitamin B12 usporava pojavu sedih.

“Iako su sede većinom stvar genetike, danas znamo da i na gene možemo uticati pa odložiti pojavu sedih. To ćemo učiniti kroz očuvanje hormonalnog balansa, podsticanje proizvodnje enzima u telu, kroz zdravu ishranu, vežbanje i ovladavanje stresom”, objašnjava dr Prudens Hal.

Autor: nsuzivo.rs

Komentari: