Sedam znakova da vam je organizam “prezašećeren”

       
Foto: Tastessence

Zbog dokazanog štetnog delovanja prekomernih količina šećera na organizam, lekari uglavnom ne preporučuju njegov unos u bilo kom obliku. 

Malo šećera neće napraviti veliku štetu, ali velike količine mogu biti pogubne za tvoje zdravlje. Evo koji znakovi ukazuju na to da previše unosite šećer:

1. Stalni umor- Stalni umor i manjak energije jedan su od znakova prekomerne konzumacije šećera. Hrana zasićena šećerom samo privremeno podiže nivo energije u organizmu, a nakon tog kratkog vremena dolazi do naglog pada šećera i energije. Izbacivanjem šećera iz ishrane osetićete kako će energija iz dana u dan sve više rasti.

2. Stalna potreba za unosom šećera– Šećer stvara zavisnost i što ga više jedete, više ćete i žudeti za njim. Ako tokom dana imate stalnu potrebu za unosom šećera, to je znak da ste verovatno već „navučeni“ na njega.

3. Akne na obrazima- Prema dr Amandi Dojl, dermatološkinji Russak dermatološke klinike u Njujorku, akne i bubuljice na obrazima često su znak prekomerne konzumacije šećera u kratkom vremenu. Izbacivanje šećera iz ishrane pomoći će u prevenciji njihovog nastanka.

4. Višak kilograma– Ishrana bogata šećerom uglavnom rezultira viškom kilograma. Naime, masne naslage nisu samo posledica unosa nezdravih masnoća, nego i posledica unosa previše šećera u organizam. Šećer u sebi nema vlakna i proteine koji utiču na osećaj sitosti, pa njihovom konzumacijom unosi se mnogo kalorija, a dobija malo energije.

5. Česte prehlade ili gripa-Prevelika količina šećera u krvi dovodi do pada imuniteta i njegove sposobnosti da se bori protiv raznih virusa, prehlada i gripa. Kako bi sprečili rizik od obolevanja, unos šećera smanjite na minimum, a povećajte unos voća i povrća bogatim  vitaminima C i E koji su snažni antioksidansi.

6. Promena ukusa slatkog– Jedenjem previše šećera stvara se negativan uticaj na receptore za slatko i povećava tolerancija na šećer. To znači da će vam vremenom biti potrebne sve veće količine šećera i sve slađe namirnice kako bi osećali jednako zadovoljstvo i imali isti ukus iste slatkoće.

7. Depresija ili anksioznost- Prekomeran unos šećera u organizam može doprineti poremećajima raspoloženja poput depresije ili anksioznosti (napetosti). Upravo zato nastao je i pojam „sugar blues“ ili šećerna tuga koji se odnosi na nagle promene raspoloženja uzrokovanih konzumacijom šećera. Osim toga, šećer izaziva i pad koncentracije, lupanje srca i zaboravnost.

Autor: nsuzivo.rs

 

Komentari: