Šta je “keto” dijeta?

Keto dijeta je poznata kao dijeta sa manjim unosom ugljenih hidrata, zbog kojih telo proizvodi ketone u jetri koji se koriste kao energija. Ovaj režim ishrane već nekoliko godina veoma je popularan u svetu, a evo o čemu se zapravo radi:

Kada konzumiramo mnogo ugljenih hidrata, telo proizvodi veće količine glukoze i insulina. Budući da se onda glukoza koristi kao energija, telo skladišti masti i tako se gojimo.

Upravo iz tog razloga, u keto dijeti zabranjeni su ugljeni hidrati.

Kako funkcioniše keto dijeta?

Eliminacijom ugljenih hudrata limitira se i broj namirnica koje osoba može da jede. Studije su pokazale da ovakav režim ishrane smanjuje osetljivost na insulin, povećava sagorevanje masnih naslaga i sprečava nagomilavanje sala.

Preporučene namirnice u keto dijeti

Tokom keto dijete preporučuje se da se ishrana bazira na zdravim mastima i umerenoj količini proteina. Iz tog razloga preporučuju se: jaja, meso, sir, avokado, puter, masna riba (losos i tunjevina), semenke (lan, suncokret, budneva), orašasti plodovi, zdrava ulja poput kokosovog i maslinovog, te povrće sa malo ugljenih hidrata, poput paprike, zelenog povrća, luka i paradajza.

Keto dijeta: Namirnice koje treba izbegavati

Razume se  da prilikom ovakvog načina ishrane treba izbegavati ugljene hidrate. Tako je zabranjena konzumacija voća- osim male količine bobičastog voća, zaslađene namirnice, skrob, žitarice, mahunarke, alkohol, dijetetski proizvodi i  proizvodi sa niskim sadržajem masti.

 

autor: nsuzivo.rs

 

Komentari: