Danas oko 10 časova izbio je požar na autobusu prevoznika Niš Ekspres na autoputu Novi Sad-Subotica u blizini mesta Lovćenac.

Požar je zahvatio veći deo autobusa i materijalna šteta je ogromna. Svi putnici su na sreću dobro, nema povređenih – kažu u subotičkoj policiji. Gust crni dim vidi se sa velike udaljenosti.

Naša čitateljka Svetlana bila je u ovom autobusu i prenela nam je detalje ove drame.

Sve je počelo od upaljene gume. Za manje od 20tak minuta od autobusa je, uprkos brzoj intervenciji vatrogasaca, ostao samo roštilj. Na žalost, doživela sam iskustvo koje ne želim nikome. Ispod sedišta na kome sam sedela eksplodirala je guma. Sve se desilo jako brzo, uz strahovit prasak i udar, verovatno otkinutog parčeta gume, imala sam utisak kao da se sve rascvetalo ispod mojih nogu. Od pretrpljenog straha i šoka bila sam sleđena i trebalo mi je nekoliko minuta duže nego ostalim putnicima da se priberem i napustim autobus – priča Svetlana.
Dodaje da je posada vozila reagovala profesionalno, i da su vreme bili su pribrani i učinili sve što su mogli za autobus, pokušavajući da sa dva aparata za gašenje požara ugase upaljenu gumu, što nije bilo moguće.
-Prevoznik Nišekspres na svojim vozilima koristi protektirane pneumatike kako bi smanjio troškove, što je u skladu i sa politikom smanjena troškova i sa zaštitom životne sredine, jer protektirana guma bi trebalo da je sigurna i pouzdana isto koliko i nova, pod uslovom da protektirnica ima sve predviđeno dozvolom za rad. Nije tajna da u Srbiji tek nekoliko protektirnica imaju dozvolu za rad, mnogo više njih radi bez te dozvole, ne poštujući propise, pojeftinjuju uslugu protektiranja i prave konkurenciju protektirnicama koje imaju sve potrebne dozvole. Kako sam veći deo radnog staža stekla u ovom “svetu guma”,  znam o čemu govorim – dodaje Svetalana
– Na žalost ni jedna od najozbiljnijih i največih protektirnica u Srbiji Pneutech doo iz Vrbasa, koja ima dozvolu za rad, ima nevažeću i ništavu dozvolu za proizvodnju fleka/zakrpa, izdatu od lokalne samouprave u Vrbasu, koja nije ovlašćena da izdaje dozvolu ove vrste, a kojima popravlja pneumatike pre protektiranja, a koja radi protektiranje za gradski saobraćaj u Beogradu, kao i mnoge druge prevoznike putnika, gde je takođe moguća pojava ovakvih ekcesa.
Sa namerom se govori o primeni protektiranih guma u prevozu putnika, gde nije samo materijalna šteta u pitanju, već može doći i do povređivanja putnika. Niko ne razmišlja MQS, o dozvolama, o kontroli kvaliteta,  o “papirima” koji garantuju neko poštovanje procedura u ovom slučaju u protektiranju guma. Niko ne želi nikome da se zamera, inspekciski i organi tužilaštva nisu nadležni, dok se problem ne desi. Kad do problema dođe, obično je već kasno – zaključuje ona.
nsuzivo.rs
1 Comment
najstariji
najnoviji najviše glasova
Inline Feedbacks
View all comments
Ivan
01/07/2021 01:25

Kada bi znali kakve sve kontrole prolazi PNEUMATIK pre protektriranja u navedenoj firmi, ne bi pisali ovakve gluposti… Eksploziju pneumatika može da izazove MNOGO drugih stvari…