5 Razloga zbog kojih trebamo češće jesti bundevu!

       

Jesen i početak zime je vreme kada su police prodavnica i pijace prepune bundeva. U pitanju je povrće, koje jača celi organizam, a koje često zapostavljamo na našem jelovniku tokom jeseni. Mi vam donosimo pet razloga zbog kojih bismo bundevu trebali definitivno jesti češće:

Održava težinu

U sto grama njenog ploda nalazi se nešto manje od 30 kalorija i 90 posto vode, zbog čega se smatra dijetalnom namirnicom. Pored toga, redovna konzumacija bundeve snižava loš holesterol u krvi.

Zaštitnik imuniteta

Reč je o antioksidansu, koji štiti organizam od uticaja slobodnih radikala, čuva zdravlje očiju i jača imunitet. Pored beta karotena vašem organizmu pomoći će i vitamini C, E i K, koji se takođe nalaze u ovom povrću.

Podstiče rad probave

U bundevi se nalazi mnoštvo prehrambenih vlakana. Pektin i celuloze poboljšavaju probavu i umiruju želudačne poteškoće, pa se veća konzumacija ove namirnice preporučuje osobama koje pate od zatvora i upale debelog creva.

Izvor proteina

Od mesa bundeve mnogo su kaloričnije i hranjivije njene košpice, u kojima se nalazi 45 odsto masti i 25 odsto belančevina, pa se smatraju odličnim izvorom proteina biljnog porekla.

Čuvar prostate

Ulje iz semenki bundeve lako je probavljivo, sadrži esencijalne masne kiseline, a njegova konzumacija posebno se preporučuje muškarcima, jer deluju na upalne procese prostate, te preventivno deluju protiv kancerogenih promena na ovom delu tela.

Uživajte u ovom povrću tokom predstojećih decembarskih dana!

Autor: Jovana Filipović

Komentari: