AUTO EXPERT: Jaguar XE SV Project 8

       
Foto: motoringresearch.com

Popularni ”GoodWood”, festival brzine, je poznat po nesvakidašnjim automobilima. Ono što je iznenadilo je, kada je Jaguar, dobro poznati britanski brend, predstavio nešto što niko nije očekivao. Bila je to XE SV limuzina sa petoro vrata, “superčardžovanim” V8 agregatom i cenom od 200.000 evra.

Foto: motoringresearch.com

Šta je Jaguar XE SV Project 8 ?

Zamislite klasičnu limuzinu sa petoro vrata. Sada zamislite da umesto nekog rednog šestaka ima V8. To je ono što su inžinjeri iz “Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations” odjeljenja zamislili i ostvarili. Naime, ovo odeljenje je poznato, kao što je M divizija kod BMW-a, po tome što bez kompromisa naprave najjaču moguću fabričku verziju automobila koji im se poveri od strane Jaguara ili Land Rovera. Ovaj XE sedan je iznikao iz prošlog projekta SV odjeljenja, koje je napravilo specijalno izdanje F-Type-a pod nazivom Project 7. Kao njegov naslednik, XE ima petolitarski V8 koji proizvodi 592ks (441kw), čineći ga najjačim Jaguarom do sada. Ova limuzina do “stotke” stiže za samo 3.3 sekunde, i ostvaruje maksimalnu brzinu od 321 km na čas. Jaguar je izjavio da će ova “zverka” biti napravljena u samo 300 primeraka, što ga čini ekskluzivnijim od Ferarija F50, pa će biti prava retkost naići na jedan u gradskom okruženju, mada ga Jaguar nije ni zamislio u takvoj sredini.

Foto: autoweek.com

Novi Nurburgring rekord uz komfor i lepotu…

Osmog jula 2019. godine ova mašina je prozujala „Zelenim paklom“ u rekordnom vremenu od 7 minuta, 23 sekunde i 164 stotinke, što je brže od Lamborginijevog ljubimca Hurakana za čak 5 sekundi. Ovim poduhvatom je postavljena visoka granica za sve ostale proizvođače, a Jaguar je ponovo pokazao da znaju šta rade. Pored novih felni, ovaj XE sada ima i drugačiji prednji branik, trkački „spliter“, nove „side skirts“ na kojima je nalepnica „ne gaziti“, jer su toliko široki da ih je lako zameniti stepenikom. Trap krase novi spojler i četiri izduvne cevi koje daju potpuno novi zvuk ovoj zveri. Enterijer odlikuju nova sedišta koja „grle” vozača, što je poželjno pri brzinama kojima ovaj auto proleće stazom. Naravno, zadnja sedišta su tu pa možete povesti porodicu na ručak pre nego što im uzdrmate stomak u povratku kući.

Foto: caricos.com

Zaključak o ovoj mašini

Činjenica da je limitiran na samo tri stotine pimeraka, govori da je Jaguar svestan da ovaj sedan nije za svakoga. Ako ipak, imate skoro dve stotine hiljada evra koji vas žuljaju kad sednete, možete kupiti najjači Jaguar ikada i hvaliti se kako u garaži imate auto koji drži rekord najzahtjevnije staze na svetu u kom možete provozati društvo i porodicu.

Autor: Auto Expert / Ivan Stanivuković

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments