Malo je vozila za koje se može reći da su, kao koncept, na tržištu istrajla tako dugo i da su pri tome beležila odlične uspehe u svim pogledima. Jedan od takvih je, nedvojbeno, Land Roverov Defender.
Istorijski pregled
Kada je prvi put konstruisan model pod oznakom “serija 1” 1948. godine, namena ovog vozila bila je vrlo jasna: visoka prohodnost i pouzdanost u svim uslovima vožnje. Kako tada, tako i sada motivi izrade “off road” vozila, kod ovog proizvođača, nisu bitno menjani. Pod imenom “Defender”, najpoznatiji model ovog brenda se proizvodi tek od 1983. godine i do sada je opstajao kao model uz permanentna usavršavanja i dorade, a da pri tome njegova suština i dizajnerski jezik nikad nisu bili menjani.
Nova godina i novi dizajn Defendera
Ipak, kako se tržišni uslovi utakmice poošravaju i kako se sve više nameću standardi dopadljivosti automobila, tako je izvršen i pritisak i na ovaj model sa renomeom koji traje više od 70 godina. Predstojeće 2020. godine u svim prodajnim objektima Land Rovera naće se potpuno nova generacija ovog modela, koja sa sobom donosi nove tehnologije ali i novo dizajnersko rešenje.
Motori i tehnologije
Novajlija će biti dostupan u 2 verzije i to sa troje i petoro vrata i u opcijama sa dizelskim, benzinskim motorima i u hibridnoj kombinaciji. Benzinski agregat u sebi ima četiri cilindra i razvija 300 ks, pa će nositi oznaku P300. Dizeli će biti dostupni u dve verzije sa oznakama P220 i P240, pri čemu će prvi razvijati 200ks, a drugi 240 ks. Potpuna novost u ponudi ovog modela je hibridna verzija sa oznakom P400 i snagom od 400 ks, koji se dobijaju iz šestocilindričnog turbo benzinca i elektro-motora. Za razliku od predhodne generacije u novoj će biti dostupna multimedija osetljiva na dodir kao i mnogo više prefinjenih materijala koji odaju osećaj luksuza. Osvetljenje je u LED tehnologiji a pomoć u toku vožnje bespućima možete dobit od različitih sistema koji pored toga što pružaju pregled vozila u prikazu 360, omogućuju i merenje dubine vode u kojoj se eventualno nađete.
Da li su leđa okrenuta tradiciji?
Bogata tradicija jednog modela je nešto što samo po sebi zacrtava visoke standarde kvaliteta i uspešnosti, pa je pred ovim novitetom ozbiljan zadatak koji mu je “tata” ostavio na odlasku. Ne bih bili iskrni prema vama, dragi čitaoci, kada bi sakrili razočarenje zbog tako radikalne promene u dizajnu i tako invazivnog “napada” savremenim sistemima na ovako jasno definisan, namenski, model. Ipak, moramo prihvatiti situaciju u kojoj se današnja automobilska industrija nalazi. Dominacija standarda elektrifikacije, luksuza, komfora i dizajnerske mašte i od ovog poslednjeg “tradicionaliste” napravile su nešto moderno, a da li će uspeti da ispuni sve što od njega očekujemo, videćemo u narednom periodu. Bilo kako bilo, mi mu želimo puno uspeha i nadamo se da će nas impresionirati baš kao što je to ranije uspevao.
Instagram: @autoexpertmagazine
Autor: Auto Expert / Milan Inđić