Foto: autoexpress.co.uk

Malo je vozila za koje se može reći da su, kao koncept, na tržištu istrajla tako dugo i da su pri tome beležila odlične uspehe u svim pogledima. Jedan od takvih je, nedvojbeno, Land Roverov Defender.

Foto: autoexpress.co.uk

Istorijski pregled

Kada je prvi put konstruisan model pod oznakom “serija 1”  1948. godine, namena ovog vozila bila je vrlo jasna: visoka prohodnost i pouzdanost u svim uslovima vožnje. Kako tada, tako i sada motivi izrade “off road” vozila, kod ovog proizvođača, nisu bitno menjani. Pod imenom “Defender”, najpoznatiji model ovog brenda se proizvodi tek od 1983. godine i do sada je opstajao kao model uz permanentna usavršavanja i dorade, a da pri tome njegova suština i dizajnerski jezik nikad nisu bili menjani.

Foto: autoexpress.co.uk

Nova godina i novi dizajn Defendera

Ipak, kako se tržišni uslovi utakmice poošravaju i kako se sve više nameću standardi dopadljivosti automobila, tako je izvršen i pritisak i na ovaj model sa renomeom koji traje više od 70 godina. Predstojeće 2020. godine u svim prodajnim objektima Land Rovera naće se potpuno nova generacija ovog modela, koja sa sobom donosi nove tehnologije ali i novo dizajnersko rešenje.

Foto; autoexpress.co.uk

Motori i tehnologije

Novajlija će biti dostupan u 2 verzije i to sa troje i petoro vrata i u opcijama sa dizelskim, benzinskim motorima i u hibridnoj kombinaciji. Benzinski agregat u sebi ima četiri cilindra i razvija 300 ks, pa će nositi oznaku P300. Dizeli će biti dostupni u dve verzije sa oznakama P220 i P240, pri čemu će prvi razvijati 200ks, a drugi 240 ks. Potpuna novost u ponudi ovog modela je hibridna verzija sa oznakom P400 i snagom od 400 ks, koji se dobijaju iz šestocilindričnog turbo benzinca i elektro-motora. Za razliku od predhodne generacije u novoj će biti dostupna multimedija osetljiva na dodir kao i mnogo više prefinjenih materijala koji odaju osećaj luksuza. Osvetljenje je u LED tehnologiji a pomoć u toku vožnje bespućima možete dobit od različitih sistema koji pored toga što pružaju pregled vozila u prikazu 360, omogućuju i merenje dubine vode u kojoj se eventualno nađete.

Foto: autoexpress.co.uk

Da li su leđa okrenuta tradiciji?

Bogata tradicija jednog modela je nešto što samo po sebi zacrtava visoke standarde kvaliteta i uspešnosti, pa je pred ovim novitetom ozbiljan zadatak koji mu je “tata” ostavio na odlasku. Ne bih bili iskrni prema vama, dragi čitaoci, kada bi sakrili razočarenje zbog tako radikalne promene u dizajnu i tako invazivnog “napada” savremenim sistemima na ovako jasno definisan, namenski, model. Ipak, moramo prihvatiti situaciju u kojoj se današnja automobilska industrija nalazi. Dominacija standarda elektrifikacije, luksuza, komfora i dizajnerske mašte i od ovog poslednjeg “tradicionaliste” napravile su nešto moderno, a da li će uspeti da ispuni sve što od njega očekujemo, videćemo u narednom periodu. Bilo kako bilo, mi mu želimo puno uspeha i nadamo se da će nas impresionirati baš kao što je to ranije uspevao.

Instagram: @autoexpertmagazine

Autor: Auto Expert / Milan Inđić

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments