Претрага
Претрага
Close this search box.

BMW 2: Mali, ali eksplozivan

Foto: Auto Expert

Posle prve genracije najmanjeg BMW-ovog modela koja je pored standardnih izvedbi sa troje i petoro vrata imala i kupe verziju, stvorila se naročita potražnja i popularnost kompaktnog kupea. Upravo tu počinje priča o BMW serije 2.

Nastanak modela

U međuvremenu u menadžmentu ovog nemačkog proizvođača došlo je do odluke koja je podrazumevala da se uvedu novi modeli i nova vrsta nomenklaturnih oznaka. Tako je u celoj priči bivša serija 1 kupe postala upravo serija 2 (F22) i time se jasno odvojila i postala zaseban model u bogatoj gami ovog nemačkog giganta.

Motori

Modeli sa dvolitarskim turbo dizelskim agregatima pod oznakom 20d (184ks) i benzinskim sa četiri cilindra i radnom zapreminom od 1.5L, 2.0L i 3.0L (184ks do 245ks) predstavljaju osnov ponude, sve dok se na ovom malom sportisti ne nađe oznaka M. M2 razvija 405ks iz trolitarskog rednog šestaka koji je dodatno pojačan turbo punjačem. Opcionalno je dostupan sa šestostepenim manuelnin i sedmostepenim automatskim menjačem sa sistemom duplog kvačila koji brzine menja munjevito.

Foto: Auto Expert

Dizajn i upravljivost

Sportski duh naglašavaju linije krova koje su opadajućem stilu i time kreiraju siluetu kupe vozila. Svojim dimenzijama se pozicionira direktno ispod modela M4 i time određuje sebe kao kompaktnog sportistu. Prednost manjih dimenzija je to da obezbeđuzju veću krutoću šasije pa samim tim i bolju stabilnost. Na stazi ovaj mališan oduševljava svojom okretnošću i količinom snage kojom raspolže kad god se pritisne papučica gasa. Kao i većina, tako i ovaj model isporučuje snagu na zadnju osovinu, pa time omogućuje zanošenje i poigravanje sa zadnjim delom.  Kako prednje, tako i zadnje svetlosne grupe u sebi nose LED svetlosnu tehnologiju, pa u mraku automobil deluje još agresivnije i moćnije.

Naš utisak

Ako automobil izmami osmeh na našim licima, onda slobodno možemo reći da su utisci pozitivni. Bilo kako bilo, ova zujalica u sebi ima nešto posebno što BMWu vraća staru slavu 90ih godina, kada su se proizvodili evergreen-ovi ovog proizvođača pružajući pravi vozački utisak za volanom. Naravno M verzija predstavlja nešto najuzbudljivije u ponudi, ali i verzija sa motorom 28i obezbeđuje dovoljno zabave kao i dosta potencijala za unpređivanje performansi i izgleda. Ipak, što se tiče dizelskih 20d agregata, radije bismo ih ovaj put zaobišli jer duh ovog mališana ipak stoji uz oznaku M, zvuk i perfomanse nekih od benzinaca iz ponude.

Autor: Auto Expert

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti