Претрага
Претрага
Close this search box.

BMW 850CSI: Popularnost pod stare dane

Foto: Auto Expert

Ovaj lepotan kog danas svi gledamo kao dragulj automobilizma, nije bio toliko poželjan u svojoj eri. To što je posmatran kao prevelik i pretežak, otežalo je njegovu prodaju pa se smatra da je prodato oko 1500 modela, što ga čini veoma retkim.

Zašto ne M8?

Model 850CSi je proizašao iz prototipa M modela, te je, iako bez M oznake u imenu, iz fabrike došao pun M detalja u enterijeru, sa M serijskim brojem motora i brojem šasije specifičnim za M modele. Najjači model je, uz manuelni menjač, dolazio sa 5.6 litarskim V12 agregatom koji je davao 375ks (280 kw), a do 100kmh je stizao za 5.9 sekundi, što je za 90-te bila odlična brojka. Ovaj V12 se nakon uloge u osmici, koristio kao podloga za agregat u poznatom McLaren F1 modelu. I dalje je nepoznato zašto ovaj model na kraju nije nazvan M8, već 850CSi, jer bi istu nosio sa ponosom i samo doprineo renomeu M odeljenja.

Foto: Auto Expert

Snaga nije ništa bez luksuza…

Ova zver je bila prepuna inovacija za to vreme, i bila je na vrhu po performansama i luksuzu koji je nudila. Pri samom otvaranju dugačkih i teških vrata ovog kupea, putnicima je stavljeno do znanja kakav je ovo automobil. Od otvora za klimu i kontrole za isti, do najsitnijeg detalja kao što je pretinac za sitan novac, vrata su bila puna funkcija. Centralni deo imao je pregršt dugmića raznih funkcija, dok je čitava centralna konzola fokusirana na vozača. Volan je električno podesiv, a dugmići za pamćenje pozicije sedišta pamtili su i poziciju volana. Iznad radio jedinice nalazio se mali ekran sa dugmićima preko kojih je vozač mogao doći do raznih informacija, od prosečne brzine, preko potrošnje pa sve do spoljašnje temperature. Suvozač je imao pristup pretincu na zaključavanje koji je sadržao i “BMW baterijsku lampu”, u slučaju nužde. Na samom dnu centralne konzole nalazio se i telefon, jer je BMW smatrao da maksimalan luksuz koji kupac ovog modela očekuje, mora i da dobije. Zadnja sedišta ovog kupea su bila nagnuta, pa je putnik u njih „upadao“ prilikom ulaska u vozilo. Obzirom na mali prostor ispred sebe, nije imao mnogo mesta za noge, što je i za očekivati od jednog kupea. Između zadnjih sedišta nalazila se i prva pomoć, u kojoj je bio i blok sa instrukcijama za njenu primenu.

Foto: Auto Expert

Pravi auto u pogrešno vreme?

Iako je od njegove proizvodnje prošlo više od 20 godina, ovaj model je i dan danas bolje opremljen od mnogih drugih. Ipak, to nije bilo dovoljno da se rasproda u velikim količinama, pa je dugo, zaboravljen, stajao u senci modela Z8 koji je izašao odmah posle njega. Napokon, danas je došlo njegovih 5 minuta koje je definitivno zaslužio.

Autor: Auto Expert / Ivan Stanivuković

 

 

Tagovi:

1 Komentar
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare
Gost
Milan Čavić
11.01.2020 17:42

Prvo je izašao Z3 pa onda Z8, samo što Z serija nema veze sa serijom 8,nije nazvan M8 zato što su isti spremali ali su u poslednjem momentu odustali i taj motor je završio u čuvenom F1. Istražite i pročitajte nešto pre nego što objavite.

Povezane vesti