Foto: Auto Expert

O kultu i popularnosti ovog modela su ispričane mnoge  priče i za volanom “dvojke” izlazile su samo reči hvale, a sve mane praštane zbog toga što nas je sve na Balkanu služio kad je bilo najteže, pa i zbog toga što je veliki deo svoje proizvodnje bio konstruisan upravo na teritoriji naše bivše države, u Vogošći (BiH), sve do 1992. godine kada je sa raspadom države prestala i njegova proizvodnja.

“Dvojka”, njeni nadimci i goriva

Najpopularniji su bili, naravno, “dizelaši” koji su kombinovali malu kubikažu sa skromnom količinom snage motora koja je rezultovala malom potrošnjom. Popularna “dvica”, “dvojka”, “cvaja”… bila je model sa najviše nadimaka ali i goriva na koje je mogla da ide. Pored standardnih goriva, kao što su dizel i benzin, kombinovana je uspešno i sa plinskim uređajima, ali je u krizna vremena 90ih godina mogla da preveze celu porodicu sa samo nekoliko litara lož ili trafo ulja. Najekstremniji slučajevi su zabeleženi u nemačkoj gde je nakon nekoliko prepravki, automobil mogao da upali i vozi na jestivo, suncokretovo, ulje.

Ime koje je stvorio VAG grupaciji

Nepoderiv, neuništiv i nenadmašiv Golf 2, kako se to za njega govorilo, obezbedio je titulu ovom nemačkom proizvođaču za narednih nekoliko decenija u kojima ovaj model, ali i sam proizvođač, osvajaju tržište Balkana, Evrope i sveta. I danas nakon 27 godina od kako je prestala njegova proizvodnja, ljudi rado vole da je vide prvozaju, a oni najzaljubljeniji da je restauriraju i čuvaju je od zaborava i zuba vremana.

Foto: Auto Expert

Varijante modela

U ponudi su bili, najpopularniji, dizelski motori u rasponu od 40kW do 59kW i radnom zapreminom od 1600 kubnih centimetara. Najsnažniji su, naravno, bili benzicni u rasponu od 40kW do 155kw, koliko je imala najsnažnija verzija sa oznakom G60 i četvorocilindričnim 1.8 turbobenzincem. Najpopularnija sportska verzija je GTI koja iz 1.8 turbobenzinca razvija od 79kW do 95kW i koja je i danas vrlo tražena na tržištu polovnih automobila.

Golf 2 je takođe bio poznat i po sinhro pogonu koji je snagu raspoređivao na sva četiri točka i time ovom hot heču omogućavao vrhunsku stabilnost i upravljivost. Posebno su bile zanimljive verzije G60 koje su u sebi imale ugrađene digitalne brzinomere, što nije bio čest slučaj u ta vremena.

Jak utisak

I posle toliko godina, pređenih kilometara i druženja sa ovim modelom ostala je želja da se isti očuva i još dugo predstavlja budućim generacijama u znak ponosa na jedno tehničko dostignuće 20. veka. Nama je bilo pravo zadovoljstvo da ovaj model predstavimo i pred svima pohvalimo jer on to zaista zaslužuje.

Autor: Auto Expert

3 Comments
najstariji
najnoviji najviše glasova
Inline Feedbacks
View all comments
S.O.S. 820044
27/12/2019 08:04

Vozio sam “Golf II 1,6 diesel” ali nažalost tek 2010-2011 godine.Kupio od jednog Čiče Slovenca koji ga nikada nije vozio brže od 80kmh i uopšte nije imao vinjetu za auto put.U selu do koga se ide 5 km kroz šumu.Bio je star 19 godina.Potvrdio je poslovicu:”Šta prvo crkne kod Gofa II?”.Odgovor je:”Vozač.!”Istekla je viza i morao sam ga prodati.Tek onda nastaju problemi!Šta god kupiš više se kvari,skupe popravke…Nikada više takvih kola!

Nebojsa
27/12/2019 16:37
Reply to  S.O.S. 820044

Sjajan imao 1.6 dizel prodao i pokajao se. Ne kvari se bukvalno nikad.

Sasko
27/12/2019 22:35

Auto koji nemoze dase pokvari,pre12 g kupim kombi ww sa 1.6d .preso sam 5000 km.bukvalno ne dasim ga trosi 5l haubu otvaram da zamenim akumulator i ulje.i nebi ga dao za ove sa elektronike gde procesori mi rade o glavi i neznas kada ce stane,ali ovi nasi bar…be iz agencije oce da zabrane registraciju,zagadjujemo okolinu,malouni ne gledaju sto gore sume u svetu ,vulkani,avioni kroz ozon lete,testiranje rakete,fabrike kotlarnolice i jos ,a gospoda ne resi deponije sto zagadjuju ,zasto ,il su neupuceni il glupi