Foto: iStock

Naučna istraživanja potvrđuju da ova količina vežbanja poboljšava zdravlje srca.

U poslednje vreme sve je popularnije „hvatanje” broja koraka, pre svega zahvaljujući pametnim gedžetima poput mobilnih telefona i satova koji bukvalno broje svaki naš korak.

U korak sa tim, aplikacije postavljaju i željene ciljeve, a najpopularniji cilj je onaj od 10.000 koraka dnevno. Ovo je odličan način za podsticanje aktivnosti, posebno za one koji nisu ljubitelji vežbanja, a istovremeno za 10.000 koraka morate da provedete malo vremena na svežem vazduhu.

Oznaka od 10.000 stopa zvuči sportski, ali nije došla bez razloga. Naučna istraživanja potvrđuju da ova količina vežbanja poboljšava zdravlje srca, smanjuje rizik od moždanog udara, poboljšava kvalitet sna i poboljšava raspoloženje i kreativnost.

Može li 10.000 koraka dnevno zameniti sportske aktivnosti?

Možemo ga uporediti sa brojem koraka u drugim sportovima. Spora vožnja biciklom za sat vremena je oko 7.500 koraka, prosečna brza vožnja za 60 minuta je oko 12.500 koraka. Lako plivanje će vas odvesti do oko 6.000 koraka. Kao što vidite, sa 10.000 koraka već ste završili dobar trening.

Uspešno odrađeni sportski treninzi oslobađaju mnogo adrenalina i osećaja sreće, a takođe jačaju mišiće. Ako želite da smršate trajno (i na pravim mestima), ne možete izbeći sportski program. Ali ako želite da učinite nešto za svoje zdravlje i istovremeno ostanete u formi, dobrodošli ste da napravite svojih 10.000 koraka.

Naravno, ovu količinu koraka dnevno nije tako lako učiniti. Većina putuje na posao kolima ili javnim prevozom, sedi za stolom osam sati, a zatim se ponovo vozi kući. Dakle, gde tačno treba da stavite toliko koraka?

Evo rešenja!

Da li želite da vam namirnice ili proizvodi iz apoteke budu dostavljeni kući? Naravno, štedi mnogo vremena i živaca, ali i koraka. Šetnja kroz prolaze supermarketa i prodavnica je definitivno bolja opcija od ležanja na sofi i klikanja proizvoda u korpi. Od pulta sa sirom do smrznute hrane i nazad do prolaza sa proizvodima, ova mini šetnja će povećati vaš broj koraka.

Ustanite i hodajte na posao svakih 30 minuta. Najbolji aktivator kretanja je voda. A ovako funkcioniše metoda vode: stavite čašu vode na svoj sto umesto flaše. Svaki put kada se čaša isprazni, idite u kuhinju i napunite je. Na ovaj način ćete biti aktivni i hidrirani u isto vreme.

Da li vikendom idete autobusom na posao ili u grad? Onda uvek siđite jednu stanicu ranije i prošetajte poslednjom etapom. Čak i ako vozite automobil, ne možete parkirati direktno ispred ulaza u zgradu. Spakujte auto još malo i uradite bar deo koraka od svog vozila do odredišta na koje ste se vozili.

nsuzivo.rs

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments