Kada je njegova proizvodnja počela pomalo davne 2004. godine, bio je osmišljen kao odgovor na Lamborghini Gallardo superautomobil koji je u to vreme uživao ogromnu popularnost.
Ideja nazvana F430
Iako je Ferrari svoje umeće svetu predstavio u obliku čuvenog modela Enzo, F430 je svoju popularnost izborio kao “pristupačna” ulaznica u najlepšu ergelu Maranela. Prelepa silueta i prepoznatljiv, gotovo umetnički dizajn Ferrari-a bili su proverena formula za uspeh.
Snaga V8 motora
Italijaska lepota ne bi bila potpuna bez poznatog eksplozivnog temperamenta koji krasi neke od najlepših žena na planeti. Za to je u ovom slučaju zadužen motor zapremine 4.3 litre u V8 konfiguraciji, koji oslobađa 500 konjskih snaga, a sa kojim do 100 km/h F430 pojuri za samo 3.7 sekundi, dok mu je maksimalna brzina 315 km/h.
Tipični V8 zvuk hipnotiše i vrlo uspešno doprinosi šarmu ovog tinejdžera.
Srce Ferrari-ja skladno je upareno sa šestostepenim manuelnim ili šestostepenim automatskim F1 menjačem.
Strast koja traje…
Kada je 2009. godine utihnula proizvodnja modela, interesovanje publike ostalo je podjednako snažno kao i prvog dana. Šta više, potražnja se povećala uprkos skromnoj ponudi dobro očuvanih primeraka.
Za kolekcionare, danas su posebno interesantne spartanska verzija Scuderia kupe i verzija sa pokretnim krovom pod oznakom 16M.
Nama je bilo veliko zadvoljstvo da se sa ovim modelom susretnemo i na kratko uživo iz prve ruke doživimo njegovu veličinu.
Autor: Auto Expert