Претрага
Претрага
Close this search box.

(FOTO) AUTOEXPERT: Golf – kućni prijatelj

Od samog početka proizvodnje 1974. godine, Volkswagen je pogodio u sami centar želja svojih kupaca, te je zato Golf danas opšte poznato ime u svakoj kući. 

Kako je sve počelo?

Kada je došlo vreme da zamene Bubu, zaposleni u Volkswagenu su se odlučili za novi korak. Nama je on dobro poznat kao “kec”, a pravi naziv mu je MK1 i počeo je svoju proizvodnju 1974. godine. Proizvodio se sve do 1983. godine i to u mnogo varijacija. Prvobitno je plaforma Golfa služila za nastanak drugih automobila poput Caddy-a i Jetta-e. Pored toga, sam model je imao mnogo opcija, proizvodio se i kao kabrio, od 1976 i u GTI verziji koja je dostizala čak 180km/h.

Nakon keca ide dvojka, pa je samim tim sledeći Golf, MK2, dobro poznata “dvojka” koju smo posetili nedavno u drugom tekstu, koji mozete pročitati ovde https://nsuzivo.rs/istaknuto/dobra-stara-golf-dvojka 
Danas ćemo se samo osvrnuti na par detalja, kao što su ogroman porast u popularnosti zadnjih godina, toliko da je svaki skup preplavljen raznim modelima, sa predivnim, zanimljivim, ali i čudnim modifikacijama. Proizvodnju je započeo 1983. godine, zadržavajući izgled prve generacije, uz malo oblije uglove.

MK3 je došao 1991. godine u Avgustu, zadrzavajući šasiju prethodnika, ali sa većim proporcijama i malo oblijim dizajnom. Novi agregat u MK3 modelu bio je VR6 od 2.8 litara, sa turbo punjačem. Novosti su i kabrio opcija koja je zamenila MK1 nakon 13. godina proizvodnje istog.

1999. godine smo dobili Mk4, i to sa novim VR6 agregatom od 3.2 litra koji se mogao naći u novom Golf “R32” modelu kao najjača opcija sa pogonom na sva četiri točka. Verzija ispod je bila Golf “V6 4Motion” sa 2.8 VR6 agregatom. Kabrio verzija je bila ista kao i Mk3 uz facelift kako bi ličila više na Mk4.

Sledeća generacija, Mk5 je dobila nove agregate uz blagi ristajling. Proizvodio se od 2003 do 2009. GTI 2.0 agregat sa 147kw i TSI turbo agregat od 1.4 litra i pogonom na sva četiri točka. Mana je bila što su kupci smatrali da je kvalitet i oprema umanjena u odnosu na prošlu generaciju.

Šesta generacija pojavila se 2008 godine, i dizajnirana je od strane glavnog dizajnera Volkswagen kuće, Waltera de’Silve. Rečeno je da je dizajn aerodinamičniji te s toga auto manje troši, a ide bolje. Kako ne bi napravili istu grešku kao sa enterijerom petice, ovaj golf je Volkswagen popunio svakakvim novitetima i pod punom opremom poslao svojim kupcima. Prodavan je sa 5 ili 6 stepenim manuelnim menjačem, kao i sa 6 ili 7 stepenim DSG automatskim menjačem.

2012 dobili smo Mk7, koji je 2016 dobio fejslift koji je idalje aktuelan. 2016 se isto tako pojavio i GTI Clubsport model, sa agregatom koji izbacuje 195kW, a clubsport S model je držao rekord u klasi pogona na sva četiri točkana “zelenom paklu” sve dok ga 2017 nije oborila Honda Civic Type R. Najjaci model je Golf R, sa 2.0 motorom I 221kW.

Najnovija Osmica prestavljena je 2019 godine. Poznato nam je kako izgleda i da ce u početku biti dostupna u GTI I R varijantama, koje dolaze u tekućoj godini.

Zaključak

Kao opšte poznato ime i model koji smo svi osetili na svojoj koži, očigledno je zašto je ovoliko popularan. S isčekivanjem očekujemo više informacija o novoj generaciji kako bismo vam ih preneli.

Autor: AutoExpert/ Ivan Stanivuković

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti