(FOTO) Mercedes-Benz W124: Simbol kvaliteta

       

Kada je, sada već davne, 1984. godine prvi put na tržište “lansiran” model pod oznakom 200 W124 bilo je jasno da se stvari u automobilskoj industriji menjaju rapidno i to na bolje.

Konzervativni dizajn spolja i iznutra

Prepoznatljivost dizajna buduće game Mercedes-Benz-a odredio je dizajner Bruno Sacco koji je modelu W124 dao svedene i elegantne linije, pri čemu nisu oduzeti ekskluzivnost i glamur. Istaknuta prednja maska sa znakom trokrake zvezde na njoj, jasno je stavljala do znanja da se radi o još jednoj legendi iz Štutgarta koja ima zaduženje da osvoji milione kupaca. O kvalitetu automobila govori i to da se proizvodio i vrlo uspešno prodavao celih 14 godina u toku kojih je do zadovoljnih vlasnika stiglo više od 2,5 miliona primeraka. Naravno, u toku ove epohe urađen je i lagani facelift 1991. godine kada su osvežene boje u ponudi i promenjeni detalji na svetlosnim grupama i branicima, ali baš onako, tradicionalno, nemački i bez nepotrebnog eksperimentisanja. Prostor u kabini je prijatan jer su sve površine izrađene od kvalitetnih materijala koji se uspešno suprotstavljaju habanju. Poseban utisak kvaliteta odaju prekidači i komande koji i posle toliko godina besprekorno funkcionišu. Kada se otvori poklopac prtljažnika pred vama se ukazuje ogroman prostor koji predstavlja pravu “pećinu” koju je zaista teško napuniti.

Izvedbe karoserija i motori

W124 je bio dostupan u više izvedbi i to kao limuzina, kupe, karavan i kabriolet. Što se tiče motornih jedinica, u ponudi su bili različiti dizeli i benzini. Dizelaši su bili agregati od 2, 2.5 i 3 litre koji su imali raspon snage od jedva dovoljnih 75 ks pa sve do odličnih 177 ks. Benzinci su bili jači ali i znatno veći potrošači, dostupni u zapreminama od 2, 2.2, 2.3 litara (redni četvorocilindrični) , 2.6, 2.8, 3.0, 3.2, 3.4, 3.6 litara (redni šestocilindrični) i 4.2, 5.0 i 6.0 litarskim (8 cilindara u V rasporedu). Na našim prostorima najpopularniji je bio dvolitarski dizelaš koji je u skladu sa svojom skromnom snagom ostvarivao i veoma impresivne rezultate niske potrošnje. Konkretni primerak sa fotografija poseduje dizelski agregat od 2.5 litre i fabričkom oznakom OM605 iz kojeg razvija 109 ks snaga.

Kako doći do ovog lepotana?

Istraživanjem domaćeg tržišta polovnih vozila zaključili smo da se lošije očuvani primerci mogu naći i do 1500 evra, ali da primerci sa jačim motorima, u boljem stanju i boljom opremom premašuju cenu od 3000 evra. Ipak, zbog velike popularnosti ovog modela, u toku proizvodnje, ponuda je solidna, pa ako vam se ovakav klasik dopada, sigurno ćete pronaći nešto po svom ukusu.

Neprolazna vrednost

Iako je od kraja proizvodnje prošlo skoro 24 godine, mi smo i dalje impresionirani njegovom pojavom, a naročito kupe izvedbom koja je postala prava retkost u svetu youngtimer-a. Pohvalno je i to što su se u Mercedes-Benz-u trudili da nizom bedževa u vozilu i na karoseriji uvek stave do znanja da se radi o modelu koji ponosno nosi svoj znak čuvene zvezde. Zahvaljujući ljubaznom vlasniku Filipu Ljumoviću, imali smo priliku da konkretni model doživimo kako bi vam sve utiske preneli iz prve ruke. Sigurni smo da će ovaj model i dalje dobro služiti jer je generalno stanje vozila odlično, gotovo salonsko.

Autor: Auto Expert

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments