Foto: Gradskeinfo

Fruškogorski koridor i brza saobraćajnica Ruma-Šabac-Loznica činiće zajedno trasu dugu 125 kilometara, koja će Novosađanima drastično smanjiti vreme putovanja do mnogih destinacija južno od grada, Aerodroma “Nikola Tesla” ali i granice sa Bosnom i Hercegovinom i Hrvatskom.

Izgradnja autoputa Ruma-Šabac i brze saobraćajnice Šabac-Loznica jedan je od prioritetnih zadataka u drumskom transportu, s obzirom da je reč o projektu koji je važan za razvoj i povezivanje Srema, Mačve i zapadne Srbije i Vojvodine, ali i ovog dela Srbije sa regionom, pre svega sa BiH.

Brža veza sa Beogradom

Fruškogorski koridor, sa druge strane, povezaće auto-put od Novog Sada do Subotice sa auto-putem E-70, koji prolazi kroz Beograd, pored aerodroma, a i direktno povezuje Hrvatsku i Rumuniju prenosi portal Gradskeinfo.

Za Novosađane najbitnija deonica ove trase je Fruškogorski koridor, dug 48 kilometara. Ovaj put sastoji se od čak 46 mostova i 10 nadvožnjaka. Činiće ga četiri trake širine 3,5 metara, a kako je u pitanju motoput, ograničenja brzine neće prelaziti 100 kilometara na čas.

Najveći poduhvat na ovom potezu biće tunel kroz Frušku goru – najduži tunel u Srbiji. Njegova dužina biće 3,5 kilometra, a njegovim korišćenjem teretni saobraćaj izmestiće se iz nacionalnog parka, pa će se tako smanjiti i zagađenje prirode u okolini, ali i Irigu.

Korišćenjem ove deonice do Aerodroma “Nikola Tesla” u Surčinu iz Novog Sada stizaće se za oko 30 minuta.

Deonica Ruma – Šabac biće auto-put

Ukoliko ne planirate na aerodrom, u Beograd, ili uopšte na auto-put E-70, iz Fruškogorskog koridora kod Rume počinje auto-put dužine 22 kilometra, sve do Šapca. U pitanju je auto-put u punom profilu, što znači četiri trake plus zaustavne trake i ograničenje brzine od 130 kilometara na čas.

Trasa će zaobići sela Klenak, Platičevo, Hrtkovci i Jarak, što će rasteretiti ulice u ovim naseljenim mestima, a u Šapcu će nići novi most preko reke Save, dužine 1,33 kilometra.

Deonica Šabac-Loznica, će biti brza drumska saobraćajnica dužine 55 kilometara. Trasa će takođe zaobići sva naseljena mesta, kroz koja gotovo celom dužinom prolazi postojeći državni put broj 26. Odmah nakon Loznice nailazi i granica sa Bosnom i Hercegovinom.

Kada saberemo sve tri deonice, možemo da uporedimo vreme za koje je potrebno doći od Novog Sada do Loznice sa sadašnjim stanjem.

Trenutno taj put traje nešto više od dva časa, dok će korišćenjem novih trasa trajati tek iznad 60 minuta. Vreme, naravno, zavisi i od saobraćajnih gužvi i poštovanja ograničenja brzine.

blic.rs / gradskeinfo.rs

4 Comments
najstariji
najnoviji najviše glasova
Inline Feedbacks
View all comments
Dezurni Komentator
04/04/2022 19:17

Do Beograda za 30 minuta, a hoće da sređuju aerodrom na Čeneju. Vojvođanska posla, nije im dovoljno što žive u zagađenoj sredini zatrovanu otrovima sa njiva pa treba da dodaju još malo avionskog otrova!

Magnus rex
04/04/2022 21:52

Kad krecu radovi? Pripreme za tunel su krenule, a sta se desava sa druge strane, od tunela pa iza Iriga do Rume?

Lala
05/04/2022 09:04

Lepa prica, ali Novosadjani nece ovim pravcem do aerodroma. Postoji brzi, koji i danas koriste.

Lala
05/04/2022 10:52

Novosadjani nece koristiti ovaj put da stignu do aerodroma jer je duzi i sporiji.