Претрага
Претрага
Close this search box.

Genuinfluenseri sve popularniji: Oni ne prodaju brendove već dižu svest o određenim društvenim problemima

Foto: Oberlo

Reč “influenser” možemo čuti svakodnevno od 2015. godine, kada je početak vizuelnih platformi kao što su Instagram i Pinterest doveo do transformacije blogosfere. U to vreme, ekonomija uticaja uključivala je mešavinu blogera i zvezda društvenih medija koji su sami po sebi bili slavne ličnosti.

Činilo se da su influenseri na čelu ovog fenomena bili obični ljudi koji su sada imali platformu. A kako je rastao broj korisnika Instagrama, rasla je i moć uticajnih ljudi. Platforme društvenih medija su brzo bile zasićene kopi-pejstovima originalnih blogera. Milioni „bez imena“ su preko noći postali senzacije na društvenim mrežama zbog uspona Instagrama i moći velikog broja pratilaca.

Na tradicionalnog influensera se više ne gleda kao na savetnika od poverenja, posebno nakon što smo svi preživeli 2020. godinu. Mnogo ljudi prestalo je da prati veliki broj influensera tokom pandemijske dve godine zbog njihovog nedostatka osetljivosti i netaktičnog ponašanja.

Tako se 2021. godine vidi uspon nove vrste uticajnih ljudi- genuinfluencera. Ovi influenseri se opisuju kao novi uticajni ljudi kao ljudi koji su istinski tu da obrazuju i dele ono što su naučili.

Foto: Amazon Associates

Istinski uticajni mogu doći u obliku advokata, vođa misli ili kreatora, i obično su dobro načitani o određenoj temi. Oni su u stanju da utiču autoritetom, stručnošću i autentičnošću, podižući svest o određenim društvenim uzrocima ili pitanjima od značaja kako bi obrazovali i motivisali svoje sledbenike.

Ovi uticajni ljudi imaju toliko veliki uticaj na društvo da ih u nekim zemljama vlada plaća za njihov uticaj. U Finskoj je 1.500 influensera plaćeno tokom pandemije da šire važne informacije javnosti. Domet ovih naloga je jednako velik kao i mejnstrim medija, ako ne i veći, pa ih je vlada angažovala da dopru do grupa stanovništva koje ne konzumiraju tradicionalne medije.

Iako je tradicionalni influencer svakako tu da ostane, evolucija influencera se definitivno kreće u pravom smeru, s obzirom na moć koju ovi istinski uticajni imaju. Verovatno ćemo videti da ovi uticajni lideri dobijaju sve više poverenja u svojim zajednicama, omogućavajući im da ostanu kao važni diseminatori informacija.

nsuzivo.rs

 

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti