Претрага
Претрага
Close this search box.

Guardian Protect: Pametna investicija u bezbednost vašeg automobila

Postoji ona večita dilema svaki put kada kupimo automobil: Kako i čime ga najbolje zaštititi? Ukoliko je reč o novom vozilu, mnogi se opredeljuju za kasko osiguranje sa novčanom naknadom u slučaju krađe. Međutim, kasko sam po sebi nije dovoljan za miran san. Zato vlasnici novih, a i polovnih automobila, često biraju kombinaciju alarma i mehaničke zaštite. Uprvo se ovaj spoj vremenom pokazao kao najbolja opcija.

Kada je reč o alarmima, najčešći izbor je “Cobra”, o čemu ćemo pisati nekom drugom prilikom. Kod odabira mehaničke zaštite sve do nedavno ime “Zeder” je bilo najbolji garant sigurnosti. Upravo je Guardian zaštita poremetila odnose na tržištu i u ovom tekstu saznaćete zašto smo se opredelili za njihovu mehaničku zaštitu, kakvo je naše iskustvo pri ugradnji i kasnije pri samom korišćenju.

NAPOMENA: Vlasnici i zaposleni u firmi Guardian Protect DOO nisu znali da sam novinar. Kompletna komunikacija, cene i sve drugo u okviru ovog iskustva bilo je autentično. Upravo iz tog razloga imam puno pravo da pohvalim i uputim kritiku u svakoj prikladnoj prilici.

Zašto Guardian?

Od momenta kada sam prvi put video reklamu za Guardian na Instagram nalogu Audi Club Serbia aktivno pratim njihov rad na ovoj društvenoj mreži. Ono što primećujem je redovan sadržaj, gotovo na svakodnevnom nivou, što mi sugeriše da je reč o firmi koja zaista ima takav promet da barem jednom dnevno ugradi svoju zaštitu na nečije vozilo.

Drugi pozitivni indikator bio je tip vozila koje su vlasnici dovozili u Guardian prostorije. Većinom su to potpuno novi, skupi automobili, što opet navodi čoveka na pitanje: Ukoliko je ovo dobar izbor za auto od 70.000 evra, zašto ne bi bio i za mog, skoro pa punoletnog polovnjaka?

Iskreno, teško je pobeći od ideje da postoji klin zaštita za volan, a da to nije Zeder. Jednostavno reč je o imenu koje je sinonim za ovu vrstu mehaničke preventive od krađe. To vam je kao što mi u Srbiji sve terence zovemo “džip” gotovo nesveni da ne izgovaramo tip vozila već ime proizvođača.

Međutim, Jeep nije ono što je bio za vreme Drugog svetskog rata, kada su vojske širom sveta koristile Willis da savladaju najzahtevnije terene. U tu igru ušli su (i izdominirali) Toyota i Land Rover. Ako je moguće napraviti promenu na nivou cele jedne kategorije vozila, zašto ne bi bilo moguće učiniti isto i u slučaju klin zaštite?

Guardian je firma sa preko 20 godina iskustva u oblasti bezbednosti vozila. Njihova saradnja sa kompanijom Assa Abloy urodila je plodom, pa je tako na srpskom tržištu prisutna jedina brava u svetu za koju je ocenjeno da trenutno ne postoji kalauz ključ za njeno otvaranje. Brava se sastoji od specijalno konstruisanih diskova koji se nalaze unutar nje i koji su međusobno fizički razdvojeni. Svaki disk se rotira zasebno tako da je nemoguće razbušivati bravu bilo kakvom bušilicom.

https://www.instagram.com/p/B83bG_SJzh-/?utm_source=ig_web_copy_link

Pod imenom Guardian naći ćete zaštitu sa MUL-T-LOCK i Abloy bravama. Prvi brend na našim prostorima poznat je po svom kvalitetu, kako u proizvodnji brava za objekte, tako i u proizvodnji zaštita za vozila. Svako ko je posedovao automobil u kasnim devedesetim i ranim dvehiljaditim sigurno se seća čuvene klin zaštite za menjač, koju potpisuje upravo MUL-T-LOCK. Ova izraelska kompanija u vlasništvu je firme Assa Abloy koja dolazi iz švedske i predstavlja sam vrh u svetu sigurnosnih brava i drugih komponenti.

Shodno razlici u kvalitetu postoji razlika i u ceni Guardian uređaja, gde je onaj sa Abloy bravom nešto skuplji.

Dogovor ugradnje

Predstavnik za Guardian na teritoriji Vojvodine je Audi Klub Srbija, koji svojim članovima nudi specijalne cene uz osetnu uštedu.

Svaki član kluba, ukoliko se opredeli za ugradnju Guardian zaštite, besplatno dobija i zaštitu za OBD konektor. Ukupna cena ove usluge iznosi 175 evra, što je daleko jeftinije od konkurentskih proizvoda.

Iako je reč o beogradskoj firmi, zaposlenji u Gardian Protect DOO po prethodnom dogovoru i zakazanom terminu, ugradnju realizuju i u Novom Sadu.

Ugradnja

Sam proces ugradnje traje približno dva sata, u zavisnosti od složenosti vozila i komponenti na kojima se radi. Nakon instalacije brave, uzuzev samog cilindra koji blago viri kada je sistem otključan, vidnih promena u enterijeru nema.

Mehanička zaštita vozila postavlja se na vreteno volana, odlikuje ga ergonomski položaj u odnosu na korisnika, jednostavno i brzo korišćenje, dok su završna obrada i izgled u potpunosti estetski usaglašeni sa enterijerom automobila.

https://www.instagram.com/p/CB0BMjABYC1/?utm_source=ig_web_copy_link

Uz svaki ugrađeni sistem dobiju se dva originalna ključa, kartica sa garancijom i nalepnice za bočna stakla na vozilu. Ono što bih izdvojio kao zamerku, jeste postavljanje nalepnica bez prethodnog dogovora sa vlasnikom. Iako ih jednostavno skinuti, ima nečeg ljudskog i kulturnog u prethodnoj proveri i dogovoru. Za pohvalu je definitivno oblik i veličina ključa, koji nije glomazan i nezgodan za nošenje.

Pri preuzimanju vozila objašnjeno mi je kako se sistem otključava i zaključava, a reč je o vrlo jednostavnom procesu koji se sastoji iz tri koraka.

OBD zaštita podrazumeva promenu konektora i korišćenje jedinstvenog nastavka pri upotrebi. Na taj način, samo uz nastavak normalno koristite OBD vezu. Korisna stvar, koja bi u drugim servisima sa ugradnom koštala od 50 do 100 evra.

Korisničko iskustvo

Kao i svaka često ponovljena stvar i otključavanje/zaključavanje Guardian sistema brzo postane navika. Važno je insistirati na redovnom zaključavanju volana, a ne selektivno birati prilike kada zaključati sistem.

Krađa vozila može se dogoditi bilo gde i bilo kad, zato je od izuzetnog značaja zaključavati zaštitu pri svakom napuštanju vozila.

Zaključak

Mehanička zaštita, OBD zaštita i sve to po ceni koja je daleko niža od konkurentske Abloy i MUL-T-LOCK garancija kvaliteta i bogato iskustvo u zaštiti vozila sa stotinama zadovoljnih mušterija.

Moj zaključak je da je Guardian kao moćni Land Cruiser u svojoj priči o džipu. Zato su moja definitivna preporuka svakome ko razmišlja o dodatnoj zaštiti svog ljubimca.

Autor: Stefan Koprivica

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti