Foto: BBC Good Food

Bez obzira na to imate li neki zdravstveni problem, želite li da se rešite viška kilograma ili želite da ojačate imuni sistem, verovatno uvek nailazite na isti savet — okretanje uravnoteženoj ishrani.

Kinoa

Za razliku od žitarica, koje imaju visok glikemijski indeks, kinoa je pseudožitarica — podseća na njih, priprema se kao one, mnogi veruju da spada u njih, ali nije jedna od njih! Kinoa se često naziva “majkom svih zrna” jer ima brojna blagotvorna dejstva po zdravlje, a ne sadrži gluten.

U pitanju je složeni ugljeni hidrat s visokim udelom proteina koji pomažu održavanje nivoa šećera u krvi pod kontrolom, a time se prečava pojačana proizvodnja insulina u organizmu i, samim tim, porast nivoa testosterona.

Bademi

Osobama koje imaju probleme s aknama preporučuje se da konzumiraju bademe, orašaste plodove poznate po tome što povećavaju nivo adiponektina, rasprostranjenog proteina koji učestvuje u regulaciji glukoze, razlaganju masnih kiselina i sprečavanju rasta testosterona. Bademi su posebno efikasni protiv tanke, slabe i suve kože, koja može da se javi kao posledica skoka testosterona, a samo jedna šaka badema dnevno može da napravi razliku.

Brokoli

Losos

Takozvani “kralj riba” sadrži brojne blagotvorne hranljive materije, pre svega omega-3 masne kiseline, koje deluju tako što dovode loš holsterol u normalno stanje i imaju visok udeo dnevne potrebe proteina. Ukoliko konzumirate lososa, imaćete manju želju za šečerom, biće vam niži kortizol, hormon stresa, i podstaći ćete normalnu proizvodnju testosterona i estrogena.

Foto: Epicurious

Batat

Slatki krompir bogat je aminokiselinom triptofan, koja smanjuje nivo kortizola, tj. hormona stresa, a tu je i i vitamin B6, koji podstiče metabolizam i ugljene hidrate koji se sporo razgrađuju. Zahvaljujući nešto sporijem varenju, usled dosta vlakana u batatu, telo se duže snabdeva serotoninom, odnosno hormonom sreće, pa je i apetit manji, a raspoloženje bolje.

alo.rs

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments