Претрага
Претрага
Close this search box.

ISTRAŽIVANJE Koliko je građanima Srbije posao na prvom mestu?

Foto: FlexJobs
Samo 23 odsto anketiranih građana Srbije tvrdi da im je posao na prvom mestu, dok je globalni prosek 42 odsto, pokazalo je istraživanje “Budućnost zapošljavanja u Srbiji – šta poslodavci treba da znaju”, saopštio je danas Infostud.

Ta velika svetska analiza sprovedena je među čak 90.000 ljudi u saradnji Boston Consulting Group (BCG), globalnog udruženja portala za zapošljavanje The Network i sajta Infostud.

Kada je reč o motivima za promenu radnog mesta, 71 odsto ispitanika smatra da je veća plata presudna, dok 42 odsto navodi bolje uslove za razvoj karijere, dok je 35 odsto njih reklo da bi poslodavca promenilo kada bi posao bio sadržajno zanimljiviji.

Ako se kao parametar uzme pronalaženje posla, čak 66 odsto anketiranih najviše veruje preporukama prijatelja, a 60 odsto želi da vidi svoje buduće radno mesto pre nego što se pridruži kompaniji.

Prema rezultatima istraživanja, ulazak u uspešnu kompaniju i napredovanje na rukovodeću poziciju je manje važno građanima Srbije (28 odsto) u odnosu na kandidate širom sveta (41 odsto).

Kada se govori o željenom modelu rada, samo 39 odsto ispitanika u Srbiji bi više volelo hibridni model (54 odsto globalno), dok bi 51 odsto građana Srbije želelo da radi u potpunosti na radnom mestu (za razliku od 35 odsto u svetu).

U anketi je 69 odsto ispitanika istaklo da pre svega želi stabilan posao sa dobrim balansom između rada i privatnog života, što je dominantan trend zastupljen svuda, bez obzira na starosnu grupu zaposlenih.

Napredovanje u karijeri u dobroj kompaniji je na drugom mestu, a rad na uzbudljivim proizvodima, temama i tehnologijama je na trećem.

Ipak, finansijska kompenzacija ostaje odlučujući faktor u prihvatanju ili odbijanju poslovnih ponuda.

Zaključak istraživanja je da većina ljudi ne želi da živi samo da bi radila, već želi da radi kako bi živela.

dnevnik.rs/FoNet

Tagovi:

0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Povezane vesti