Foto: Printskrin Instagram
Vlada Srbije će, po hitnom postupku, promeniti regulative kako bi neodgovorno ponašanje građana prilikom prelaska pruge oštrije kažnjavalo, najavio je Tomislav Momirović, ministar saobraćaja. Povod je bio uznemirujući video-snimak sa želeničkog stajalištu “Tošin bunar”, napravljen pred 1. maj, kada je za dlaku izbegnuta tragedija.

U želji da “skrati” put, žena je sa jednog na drugi peron odlučila da pređe preko šina, a ne pothodnikom, dok joj u susret dolazio voz “soko” iz pravca Novog Sada, koji na ovoj deonici ima brzinu 120 kilometara na sat. Dok je sa torbom prelazila na drugu stranu pruge, žena nije ni primetila voz koji se približavao. Zahvaljujući prisebnosti jednog od putnika, koji je stajao na peronu, pružio ruku ženi i povukao je na peron, sprečena je tragedija. Čovek koji ju je spasao prekrstio se čim je shvatio da je nesreća izbegnuta.

Kako ističu stručnjci, zbog velike brzine voza koja na određenim deonicama dostiže 200 kilometara na sat, ne postoji mogućnost naglog kočenja, tako da je prelazak pruge kao u ovom slučaju opasniji od pretrčavanja auto-puta. Možda bi, ističu, trebalo postaviti ogradu između koloseka, koja je postojala na ovom stajalištu pre rekonstrukcije.

– Srpskim prugama saobraćaju vozovi brzinama do 200 kilometara i to je realnost na koju moramo da se naviknemo – naveo je Momirović. – Apelujem na ljude da ne pretrčavaju prugu i tako dovode život u opasnost.

Ovaj slučaj zabeležile su sigurnosne kamere “Infrastrukture železnice Srbije” i upozorile da se pruga prelazi samo na mestima gde je to omogućeno i dozvoljeno, kako bi se sačuvali ljudski životi i bezbednost železničkog saobraćaja.

– Srpskim prugama saobraćaju vozovi brzinama do 200 kilometara i to je realnost na koju moramo da se naviknemo – naveo je Momirović. – Apelujem na ljude da ne pretrčavaju prugu i tako dovode život u opasnost.

Ovaj slučaj zabeležile su sigurnosne kamere “Infrastrukture železnice Srbije” i upozorile da se pruga prelazi samo na mestima gde je to omogućeno i dozvoljeno, kako bi se sačuvali ljudski životi i bezbednost železničkog saobraćaja.

– Ovo posebno važi za brzu prugu Beograd – Novi Sad, gde vozovi saobraćaju velikom brzinom i gde nisu predviđena nikakva ukrštanja pruge i puta, niti bilo kakva nepredviđena zaustavljanja voza tokom vožnje – navode u ovom preduzeću. – Voz koji saobraća brzinom od 200 km/sat ne može trenutno da se zaustavi čak i kada mašinovođa opazi nekoga na pruzi, niti može da skrene sa pruge. Zbog nekoliko sekundi ili minuta žurbe, na ovaj način gube se ljudski životi. Nema i ne sme da postoji razlog zbog koga će bilo ko da prelazi preko brze pruge i tako izgubi život.

VIDEO-NADZOR I POTHODNICI

U preduzeću “Infrastrukture železnice Srbije” podsećaju da je brza pruga Beograd – Novi Sad velikim delom ograđena i da je izgrađeno više od sto objekata (podvožnjaci, nadvožnjaci, vijadukti, galerije, pothodnici, propusti) kako bi se izbegla ukrštanja pruge i puta.

Takođe, postavljen je video-nadzor duž cele deonice, a pojačano je i fizičko-tehničko obezbeđenje.

novosti.rs

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments