Foto: The Conversation

Stručnjaci su saglasni da fizički i psihički umor nisu isti. Postoje dve potpuno različite vrste umora koje mogu da utiču na svakodnevni život. Ovi umori imaju različite simptome, ali mogu uticati jedno na drugo.

Krivci za fizički umor i iscrpljenost su obično preterano treniranje ili nedostatak sna. Mnogima odmah na prvu misao pada da se preterano treniranje može odnosi samo na vrhunske sportiste, ali to nije tako zbog toga što ako ste i početnik u vežbanju, i vi spadate u tu kategoriju zbog koje dolazi do takvog umora.

Foto: iStockphoto/GettyImages/Hartford HealthCare

Kad govorimo o preteranom treniranju, sertifikovana trenerka Šeri Traksler ističe da to može uključivati povećan broj otkucaja srca u mirovanju, bolove u mišićima koji ne prestaju od 48 do 72 sata nakon treninga, glavobolje i smanjeni apetit. Tada je potrebno uzeti nekoliko dana slobodno za odmor i oporavak. Kao drugi razlog navodi se nedostatak sna i to je jedan od najčešćih uzroka jer možda jednostavno ne spavate dovoljno ili je vaš kvalitet sna loš. To možete prepoznati po tome da ste umorni čak i nakon što ste spavali osam ili više sati, ili se probudite u “dobrom” stanju, a vas kasnije uhvati veliki umor. Loš kvalitet sna je povezana sa stresom hormonima i problemom štitne žlezde.

Mentalna ili psihička iscrpljenost i umor definišu se kao neuspeh u izvršavanju mentalnih zadataka koji zahtevaju samomotivaciju i takav umor smanjuje vašu svakodnevnu učinkovitost, prema istraživanju objavljenom u Behavioral and Brain Functions. U ovakvom razdoblju mogli biste imati poteškoća u obavljanju svakodnevnih zadataka ili donošenju rutinskih odluka, bili ste razdražljivi ili neraspoloženi te odugovlačiti s određenim obavezama. Istovremeno, i to uveliko utiče na vaš noćni san jer se vaš um ne može bukvalno isključiti. Ključ za svaku vrstu takvog umora je da napravite nešto za sebe, bilo da to znači kako ćete odvojiti malo vremena za sebe, pojesti zdravu večeru kod kuće. Radite ono što će vam doneti više energije. Ako osetite umor nakon ručka, pokušajte umesto dremanja da odete u šetnju i tako napunite baterije za ostatak dana.

nsuzivo.rs

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments