Foto: nsuzivo.rs/Pavle Pejić

Ljudska priroda, a svakako i potreba jesu inovacije, kao i modernizacija sveta koji nas okružuje. Međutim, uvek postoji izvestan broj ljudi koji gaji određenu dozu skepticizma prema bilo kakvoj promeni.

Stanovnici Barselone su svojevremeno odbacili Ajfela i njegovo idejno rešenje kule, govoreći da je nezgrapna i da će narušiti sam izgled grada. Parižani su takođe burno reagovali davne 1889. godine, tražeći da se obustavi gradnja kule.

Foto: nsuzivo.rs/Pavle Pejić

Prvobitni planovi su bili da kula bude stacionirana na Marsovom polju i da se nakon 20 godina ukloni odatle, s obzirom da je ona za Parižane bila “beskorisna i čudovišna“, “zapanjujuće glupa“ kao i da je predstavljala “odvratni stub od metala“.

Foto: nsuzivo.rs/Pavle Pejić

Svedoci smo šta danas u turističkom i arhitektonskom smislu predstavlja Ajfelov toranj.

Takođe, ni naš narod nije imun na to da se stalno govori kako je tamo negde “preko“ bolje, a kada ovde pokušamo nešto novo da izgradimo i poboljšamo, deo naroda se odmah podiže na “kuku i motiku“.

Tako su se i Srbi svojevremeno digli na “kuku i motiku“ kada se krenulo u izgradnju prve železničke pruge pre više od 150 godina.

Danas imamo građansku neposlušnost vezano za Beograd na vodi. Kritikuje se izgradnja metroa u prestonici, kovid bolnica i novi most u Novom Sadu, a vrhunac dolazi sa kritikom izgradnje javnih garaža.

Foto Uprava za građevinsko zemljište i investicije novi sad Ustupljene fotografije

Glasno i jasno postavljam pitanje, kome i zašto smetaju nove garaže, odnosno nova parking mesta, koja definitivno nedostaju gradu.

Analizirajući problematiku, ne mogu da shvatim šta stoji iza delanja pojedinaca u Novom Sadu. Da li je to samo jeftino politikanstvo ili su postupci pojedinaca rezultat ozbiljnih dijagnoza, koje ipak moraju da postave stručna lica, pišu Gradske info.

Pođimo od činjenica. U Novom Sadu je došlo do povećanja broja stanovnika. Novi Sad više nije palanka, već postaje ozbiljan grad sa ozbiljnom infrastrukturom.

Povećanje broja stanovnika je dovelo automatski i do povećanja broja vozila, a rešenja postoje i svakako su mnogobrojna.

Modernizacija i racionalizacija gradskog prevoza, podsticanje korišćenja bicikala, uvođenje zona, a naravno i izgradnja garaža i novih parking prostora jesu rešenje ovog problema, pišu Gradske info.

Grad je u prethodnom periodu nabavio preko sto novih autobusa, izgrađena je mreža preko 100 km biciklističkih staza, subvencionisani su bicikli, predviđena je izgradnja četiri nove javne garaže i revitalizovano je na stotine parking mesta širom grada.

Foto: nsuzivo.rs/Pavle Pejić

Međutim, deo Novosađana ne želi da istrpi par meseci gužvu, zarad bolje budućnosti grada.

Deo Novosađana ne želi da vozi bajs, deo svakako ne voli da se vozi gradskim prevozom, a deo ne voli da se parkira dalje od 50m od svog ulaza.

Ovim putem bih zamolio da prestali, većinski deo građana Novog Sada ipak ima razumevanja za dobrobit i razvoj našeg grada.

gradskeinfo.rs

5 Comments
najstariji
najnoviji najviše glasova
Inline Feedbacks
View all comments
Stari Novosadjanin
24/06/2022 20:26

100 autobusa? a se niste zabrojali???

Novosadjanin
25/06/2022 14:46

Nemam nista protiv izgradnje parking garaza ali imam protiv izbora mesta.da li bi bilo pametnije da su garazu pravili kod pijace gde je nekad bila prigratska autobuska, moglo je tri sprata u suterenu i tri iznad.lepse i jeftinije.gle cuda nikom ne bi smetalo.malo samo da urbanisti ukljuce mozak i izbace politicke naloge.da li stvarno moramo da gledamo kako pojedinci bez sumljivih promena dup-a rade sta hoce po gradu.

BICIKLISTA
26/06/2022 12:04

Da vec danas imamo tramvajski saobracaj primeren ovoj velicini Novog Sada, verujem da bi na ulicama grada bilo daleko veceg broja vozila manje, nego sto ce moci “progutati” te tri nenormalno skupe garaze.
Prema tome, umesto u te garaze, pare bi trebalo ODMAH usmeriti u tramvajsku mrezu.
Za dve tri godine (koliko planiraju izgradnju ovih garaza) cak bi se moglo pustiti u saobracaj jedna ili dve glavne tramvajske linije.

Portir
26/06/2022 13:39

Bravo za tekst

Rade74
27/06/2022 07:24

Porediti,Ajfelov toranj,sa podzemnom garažom u centru grada je,u najmanju ruku degutantno. Nikom ne smetaju garaže,smeta način na kojimse grade,smeta ne transparentnost i konačno mesto. Smatram da u godini kad je NS prestonica kulture,treba na svakom metrucentra osmisliti neka dešavnja,a ne zatvoriti ga. Dalje. Koncesionar je dobio skoro 7 godina više da naplaćuje nego prvobitno. Tako da postoje razlozi,protiv kojih smo,a ne same garaže.