Foto: Pexels

Ako odspavate noću sat ili dva duže, mogli biste da izgubite oko 270 kalorija iz ciklusa dnevne ishrane, što odgovara polovini manje table čokolade, tvrde naučnici sa Univerziteta u Čikagu.

Tako bi se ovom “dijetom” moglo izgubiti i do 11,7 kilograma, kaže tim naučnika.

Oni su u istraživanju želeli da ustanove kakva je interakcija spavanja i gojaznosti. Kliničko ispitivanje sproveli su na 80 odraslih osoba. Studija je pokazala da su mlade odrasle osobe prekomerne težine, koje su inače noću spavale manje od 6,5 sati, nakon savetovanja s lekarima uspele u proseku tokom noći da produže san za sat i po. Cilj je bio poboljšanje navike i higijenu sna.

Foto: Pexels

Rezultati studije, objavljeni u časopisu Jama Internal Medicine, pokazali su da je, zahvaljujući dodatnim satima noćnog spavanja kod većine ispitanika prosečan ukupni dnevni unos kalorija bio manji za 270, a kod nekih se radilo i o 500 kalorija manje.

– Kad bi se zdrave navike spavanja dugoročno održale, s vremenom bi rezultirale klinički znatnim gubitkom težine. Mnogi ljudi pokušavaju da pronađu idealan način da smanje unos kalorija u organizam, a cilj im je da smršaju. Mi smo dokazali da dužim spavanjem pojedinci dugoročno uspevaju da izgube znatan višak kilograma- istaknula je dr Esra Tasali, jedna od vođa ove studije.

Ona je napomenula i da je i ograničena upotreba mobilnih telefona pre spavanja pomogla ljudima da više i kvalitetnije spavaju.

nsuzivo.rs

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments