Foto: Indy100

Nesanica, loš kvalitet sna, poremećaj spavanja ili hronični problemi sa spavanjem posebno su izraženi u ovo doba godine, kada su dani sve kraći i tmurniji, a noć brzo pada.

Srećom, postoje jednostavna, prirodna rešenja koja mogu da poboljšaju san.

Čaj od kamilice

Čaj od kamilice ima umirujuće dejstvo i baš zbog toga se koristi kada nas muči nesanica. Istraživači veruju da njen efekat na san potiče od sadržaja flavonoida. Kamilica je posebno efikasna u izazivanju pospanosti zbog svoje hemijske strukture. Ekstrakt biljke sadrži apigenin, hemijsko jedinjenje koje izaziva pospanost kada se veže za GABA receptore u mozgu. Kada se apigenin u kamilici veže za te receptore, on ima sedativni i opuštajući efekat i zato čaj od kamilice izaziva pospanost.

Kamilica se tradicionalno koristi za smanjenje napetosti mišića, poboljšanje varenja i smanjenje anksioznosti. Sve to može da poboljša da se lakše utone u san. Savet je da se popije šolja toplog čaja od kamilice posle večere, ali ne i pred odlazak u krevet.

Foto: stilkurir.rs

Iako su neki ljudi alergični na kamilicu, Uprava za hranu i lekove (FDA) stavila je kamilicu na opštepriznatu listu sigurnih biljaka. Istraživači su, na primer, otkrili da su žene, koje su pile čaj dve nedelje nakon porođaja, imale bolji kvalitet sna i manje simptoma depresije. Zabeleženo je da su ti efekti trajali do četiri nedelje.

Ulje od lavande

Sok od višnje

Sok od višnje može da pomogne da lakše utonemo u miran san, jer se smatra da je prirodno bogat melatoninom, hormonom koji pomaže u regulisanju ciklusa spavanja i buđenja tela. Pokazalo se da višnje, posebno one baš kisele, imaju različite zdravstvene prednosti – može da pomogne u  borbi protiv upale, da smanji bol u mišićima i ojača imuni sistem.

Foto: Macmillian Dictionary

Istraživanja pokazuju da kiseli sok od višnje takođe može da pomogne ljudima da brže zaspe i bolje i duže spavaju. Smatra se da pozitivan efekat kiselog soka od višnje na san potiče od triptofana i melatonina. Melatonin je hormon sna koji se luči u određeno doba dana kako bi pomogao telu da pređe u stanje sna, a triptofan pomaže telu da proizvodi melatonin, stoga je neophodan za dobar san.

alo.rs/eklinika
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments