Foto: nsuzivo.rs
Novi železnički red vožnje, po kome će na prugama Srbije biti 384 vozova u putničkom i 2.818 trasa za teretne vozove, stupiće na snagu 11. decembra ove godine i važiti godinu dana.

Infrastruktura železnice Srbije navodi da se novim redom vožnje utvrđuje plan saobraćaja u međunarodnom i unutrašnjem železničkom transportu na srpskim prugama.

U novi red vožnje ulazi se sa jedinim, državnim prevoznikom u putničkom saobraćaju – „Srbija Vozom”.

Kod robnog transporta je sedamnaest operatera, od kojih je jedini državni – „Srbija Kargo”.

Od ukupno 384 vozova u putničkom železničkom saobraćaju, u međunarodnom biće ih 16, od čega će biti osam pograničnih i dva agencijska voza.

U daljinskom putničkom saobraćaju biće 42 voza, a u lokalnom 189 vozova.

Prugama beogradske gradske železnice, BG voza, po novom redu vožnje saobraćaće dnevno 137 vozova.

Navodi se da je red vožnje putničkih vozova urađen na osnovu raspoloživih infrastrukturih kapaciteta, kao i zahteva „Srbija Voza”.

Broj planiranih trasa u teretnom železničkom saobraćaju je 2.818, i veći je za 509 nego u sadašnjem redu vožnje.

Kod teretnog transporta je 500 trasa za međunarodne vozove, 1.157 u unutrašnjem saobraćaju i 1.161 trasa za lokomotivske vozove.

Iz Infrastruktura navode da su i novi red vožnje obeležili veliki infrastrukturni radovi na realizaciji projekata rekonstrukcije i modernizacije železnice.

Ističu da će u 2023. godini biti nastavljeni radovi na izgradnji brze pruge Novi Sad – Subotica, kao i na modernizaciji pruge Niš – Brestovac, a planira se i početak radova između Beograda i Niša.

“Saobraćaj putničkih i teretnih vozova biće prilagođen raspoloživim materijalno-tehničkim kapacitetima i utvrđenim smernicama za organizaciju saobraćaja vozova, sa ciljem da se u uslovima velikih infrastrukturnih radova očuvaju postojeći obim i kvalitet prevozne usluge”, navode u informaciji objavljenoj na sajtu.

Ističu da u novi red vožnje ulaze sa 202 kilometra pruge za brzine od preko 100 kilometara na sat.

Tanjug

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments