Foto: Swimming.org

Plivanje nije samo zabavna letnja aktivnost. Dobro je za vaše srce i tonus mišića. Takođe može biti dobro za gubitak težine. Ali, kao i kod svih oblika vežbanja, balansiranje sa pravom ishranom je ključno za gubitak težine.

Brzina kojom vaše telo sagoreva kalorije za energiju je poznata kao vaš metabolizam. Kada vežbate, vaš metabolizam se povećava. Koliko ovo ima efekta i koliko dugo traje zavisi od niza faktora uključujući pol, telesnu građu i aktivnost kojom se bavite.

Stručnjaci kažu da broj kalorija koje sagorevamo kada plivate zavisi od faktora koji uključuju trajanje, intenzitet, plivački udar, težinu i efikasnost plivanja. Potrošnja kalorija za prosečnog plivača je 7,5 kcal/min.

Više kalorija se sagori kada plivate brže i prelazite više udaljenosti. Najbrži plivački zaveslaj – slobodni stil – ima potencijal da sagori najviše kalorija. Ali, to ne znači da treba da se odlučite za slobodni stil svaki put kada uđete u bazen.

Broj kalorija koje sagorevate svodi se na trajanje i učestalost. Ako više volite prsno nego slobodni stil, možda ćete plivati duže. Takođe možete biti dosledniji i sagoreti više kalorija.

Žene troše značajno manje kalorija je zbog većeg postotka masnog tkiva koji povećava plovnost, pa muškarcu treba više rada da bi ostao na površini vode nego ženi.

Ako vas umara plivanje, jedna od najkorisnijih vežbi u vodi je obično hodanje umerenim tempom 20-ak minuta u dubini od kukova do ramena. Ruke simuliraju zamahe pri hodu samo što dodatno grabe vodu ispred tela. Pri ovoj vežbi svaki mišić na telu radi, a efekat hidromasaže deluje na povećanje površinske cirkulacije i smanjuje celulit.

 

 

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments