Foto: Parade

Seme bundeve je pouzdan izvor zdravih masti, magnezijuma i drugih hranljivih sastojaka koji poboljšavaju zdravlje srca i kostiju. Takođe su bogati polinezasićenim masnim kiselinama i antioksidansima kao što su selen i beta karoten. Pored toga, oni su bogat izvor gvožđa. 

Seme bundeve sadrži magnezijum, koji je važan za formiranje kostiju. Visok unos magnezijuma povezan je sa većom gustinom kostiju. Pored toga, nizak nivo magnezijuma u ​​krvi ima veze sa povećanim rizikom od osteoporoze kod žena u postmenopauzi.

Foto: TODAY

Porcija semenki bundeve je dovoljna za dnevni unos vlakana. Prednosti ishrane bogate vlaknima su u održavanju umerene težine, jer se osoba oseća sito duže nakon jela, poboljšanje varenja i bolje upravljanje šećerom u krvi.

Semenke bundeve sadrže visok sadržaj vitamina E i drugih antioksidanata. Vitamin E pomaže u jačanju imunološkog sistema i održavanju zdravih krvnih sudova. Mnoge semenke, uključujući i seme bundeve, su visoki izvori vitamina E.

Bogate su aminokiselinom triptofanom. Ljudi su koristili triptofan za lečenje hronične nesanice, jer ga telo pretvara u serotonin, hormon „opuštanja“ i melatonin, „hormon spavanja“. Prema istraživanju, konzumiranje 1 g ili više triptofana pre spavanja može poboljšati kvalitet sna.

Foto: House Beautiful

Ljudi tradicionalno koriste seme bundeve kao afrodizijak. Ono je bogato cinkom, što može biti od koristi za plodnost muškaraca. Prema studiji iz 2018. godine, može poboljšati i kvalitet i kvantitet sperme. Studija iz 2019. godine otkrila je da ekstrakt semena bundeve može biti koristan za ljude sa benignom hiperplazijom prostate, vrstom povećanja prostate koja može izazvati probleme sa mokrenjem.

Međutim, treba voditi računa i biti oprezan, jer seme bundeve ima visok sadržaj masti, pa je sklono užeglosti. Ljudi bi trebalo da ih drže na hladnom, tamnom i suvom mestu kako bi se produžio rok trajanja. Takođe ih mogu čuvati u frižideru ili zamrzivaču. Ljudi bi trebalo da nadgledaju malu decu koja jedu orašaste plodove ili semenke, jer mogu izazvati gušenje.

Celokupna ishrana ili ukupan obrazac ishrane je najvažniji u prevenciji bolesti i postizanju optimalnog zdravlja. Najbolje je da jedete raznovrsnu ishranu nego da se koncentrišete na pojedinačnu hranu kao način održavanja zdravlja.

nsuzivo.rs

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments