Foto: nsuzivo.rs/Pavle Pejić

Danas je u JP “Urbanizam” Novi Sad predstavljen generalni urbanistički plan grada Novog Sada do 2030. godine kojim su obuhvaćeni centralni prečistač, parkinzi, ali i pešačko-biciklistički most. 

Foto: nsuzivo.rs/Pavle Pejić

-Nacrt plana od sutra, 28. decembra, naći će se na javnom uvidu koji će trajati 40 dana zbog važnosti samog plana kako bi svi zainteresovani subjekti imali više vremena da se upoznaju sa njegovim sadržajem. Nacrt plan biće postavljen na nekoliko mesta u gradu, pre svega u prizemlju zgrade JP “Urbanizam”, svakog radnog dana od 9.00 d0 14.00 časova, u galeriji “Macut” na Spensu, i u svim mesnim zajednicama na teritoriji grada- istakao je Milovan Amidžić, iz Gradskog veća za upravu, propise i urbanizam.

U toku uvida biće organizovane i tri javne prezentacije ovog plana, u amfiteatru na Spensu, 10, 14. i 21. januara. Javna komisija će se održati 21. februara naredne komisije.

Dušan Miladinović, direktor JP “Urbanizam”, ističe da su u ovom slučaju planu prethodile 15 studija.

-Centralni prečistač je sa bačke strane premešten na sremsku stranu, kod Pobede. Takođe, most na stubovima mosta Franca Jozefa u pešački most, koji će povezivati Petrovaradinsku tvrđavu do studentskog parka. Kroz ovaj GUP smo išli na opšte povećanje zelenih površina u gradu- rekao je Miladinović.

Foto: nsuzivo.rs/Pavle Pejić

Ono što ranije nije bilo u nijednom dokumentu je obeležavanje područja koji su zaštićeni prirodom a to su Majevica, koja se prostire na 68 hektara, i prostor na Kameničkoj adi, na kojem će se zadržati 55 hektara, naveo je Miladinović.

-Pravi se i park kod ranžirne stanice. Po GUP-u smo ubacili još jedan deo od 27 hektara  od Petrovaradina prema Bukovcu, kao sportski park i park. Sve ukupno novih javnih, zelenih površina povećavamo za preko 165 hektara- istakao je on.

Dodao je da se teži da više prostora dobijaju pešaci i biciklisti, kao i unapređenje javnog saobraćaja, kako bi se omogućio brži trasport. Uvodi se obaveza izgradnje biciklana sa parametrom 1,8 bicikala po stanu, što do sada nije bio slučaj. Uvodi se i parametar obaveze za parking mesta po stanu.

-Mi sada uvodimo od 1,3 parking mesta do 1,5 parking mesta po stanu. To je povećanje od 30 do 50 posto u odnosu na važeći plan. To je veliki pomak u rešavanju parking prostora koji nedostaju- napomenuo je direktor “Urbanizma”.

nsuzivo.rs

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments