foto: thinkstock

Leto počinje za nešto više od mesec dana, a temperature su već sada izuzetno visoke, a posebnu pažnju trebalo bi da obrate vozači koji koriste rashladne uređaje u kolima.

Moderni klima uređaji u automobilima ne kvare se često, a kada se to dogodi uzrok je u većini slučajeva ljudski faktor. Vozači imaju naviku da se ponekad nesvesno nemarno ophode prema automobilu koji voze i rade ono što ne treba i tako sami dovode do kvarova u kolima.

Kada stignu letnje vrućine, vozači obično zaboravljaju ili ne znaju kako se pravilno koristi klimatizaciju u kolima, pa tako onda kada  je najpotrebnija, ona ne radi dobro. Iskustva vozača su tako pokazala koja bi trebalo da bude praksa neupućenim vozačima makar kada je u pitanju upotreba klime u vozilima tokom toplih letnjih meseci.

Tako se izdvojilo šest primera dobre prakse vozača koji istovremeno znatno smanjuju verovatnoću kvarova kola, dok vozačima osiguravaju boravak u rashlađenom vozilu tokom leta:

1. Ne uključujte odmah klimatizaciju kad pokrenete motor

Jedan od najkorisnijih saveta kada je u pitanju stvaranje manjeg stresa na kompresoru je da ne pokrećete klimatizaciju odmah nakon što ste pokrenuli vaše vozilo, jer je to način stvaranja preopterećenja. Uključite klimatizaciju bar 30 sekundi nakon pokretanja motora. Isto se preporučuje i kada je u pitanju gašenje: isključite klimatizaciju nekoliko minuta pre nego što treba da stignete na vašu destinaciju.

2. Postupno pojačavajte rad

Vozači imaju praksu da čim uđu u automobil uključe klimu u punoj snazi kada je napolju vruće. Preporuka stručnjaka je da se to ne radi, jer se tako najlakše ošteti rashladni sistem. Najbolje bi bilo da provetrite unutrašnjost automobila pre nego što uđete, a kada počenete da vozite postepeno povećavate snagu klimatizacije. Idealna temperatura u automobilu bi trebalo da se kreće između 21 i 23 stepena.

3. Koristite dugme za recirkulaciju

To je dugme na kojem je nacrtan automobil s malom strelicom koja se vraća. Njegova je svrha da, umesto da uzima vazduh spolja, sistem ponovno koristi vazduh koji se već nalazi unutar kabine. Preporuka je da se ovo ne praktikuje često jer se na taj način vazduh azredi i napuni vlagom, ali je korisntan za hlađenje unutrašnjosti kada je napolju zaista vrelo.

4. Proverite u kakvom je stanju akumulator

Ovo je jedan o vitalnih delova automobila, pošto od njegove ispravnosti zavisi kako će klimatizacija u vašem automobilu da radi. Redovno ih proveravajte. Ako je akumulator jako star, verovatno ćete primetiti kvarove u kapacitetu hlađenja.

5. Otvori za ventilaciju

I unutrašnji otvori za ventilaciju i spoljna rešetka su najpristupačniji delovi sistema za hlađenje, a mnogi zaborave da ih prekontrolišu. Ako hoćete da protok vazduha bude ispravan, morate stalno da ih održavate vrlo čistim: osiguraćete duže trajanje uređaja u optimalnim uslovima, a posebno je važnošto će daleko manje nečistoća i bakterija dospeti u vaše respiratorne organe!

6. Ne palite klimatizaciju na kratkim relacijama

Na kratkim relacijama paljenje klima uređaja ne doprinosi toliko brzom rashlađenju. Vazduh neće uspeti da se ohladi, a vi ćete već morati da izađete iz automobila. Preporučuje se da u takvim situacijama otvorite prozor, jer će pri ograničenim, malim brzinama, aerodinamički otpor uzrokovan otvorenim prozorima provetriti i rashladiti auto.

Pun rezervoar smanjuje kvarove u kolima?

Dodatno, kada su u pitanju loše prakse vozača koje dovode do kvarova, primećeno je da vozači izbegavaju da voze s punim rezervoarom, kao i navika da isti zbog nedostatka vremena ne dopune gorivom. Takav pristup se nije pokazao kao dobar, što tvrdi i većina iskusnih vozača. Ako imate manje od četvrtine punog rezervoara, pumpa će se jako zagrejati i indirektno otkazati pre svog “roka”. Štaviše, vožnja sa uglavnom praznim rezervoarom za gorivo stvara kondenzaciju, a ova pojava razblažuje gorivo i izaziva rđu. To dalje dovodi do drugih problema.

Održavanje četvrtine rezervoara punom produžiće životni vek komponenti sistema za gorivo.

mondo.rs

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments