Da jedan automobil može da pomeri granice i da pruži mnogo više nego što je fabrika predvidela, davno smo se uverili. Ipak, pred vama je danas Renault Megane RS koji nas je ponovo naterao da razmislimo gde su zaista te granice snage jednog automobila.
Dobro raspoloženje i ljubav prema automobilima
Da bismo uspeli da vam predstavimo ovaj više nego zanimljiv automobil, upoznali smo se i sa njegovim vlasnikom, Markom Balašem. Iz prvih rečenica shvatili smo da se radi o momku koji voli sve što ide na točkovima, kao i to da će druženje sa njim i njegovim limenim ljubimcem biti interesantno. Marko je bio ljubazan i detaljno nam pojasnio sve pojedinosti o automobilu i dopustio da ovog četvorotočkaša fotografišemo, kako bi vam ga što verodostojnije prikazali i približili.
Trkački izgled i odlične performanse
Spoljašnjost automobila je urađena u duhu tradicije F1 koju je Renault imao u ovom prestižnom takmičenju, pa zbog toga postoje šare u bojama koje su se nalazile na bolidima ovog tima. Na prednji branik ugrađen je spliter koji pridodaje sportskom izgledu automobila držeći automobil prikovan za podlogu. Na zadnjem kraju automobila dominiraju završeci auspuha u obliku dve cevi koje su centralno postavljene. Pod haubom ovog crnog “trkača” nalazi se pravi dragulj sa zapreminom od dve litre koji u sebi sadrži 16 ventila. Kako sve ne bi bilo tako jednostavno, snaga koju ovaj automobil razvija nije ona fabrička od 225 ks. Nakon mnogih prepravki na automobilu koje između ostalog podrazumevaju: novi usis, ugradnju turbine, interkuler od 9 litara i auspuh sa ravnim cevima i novim “daunpajpom”, urađena je i nova mapa motora, pa ova “zverka” razvija skoro 300 ks. Kako bi se obezbedilo bezbedno zaustavljanje, kočioni sistem je prilagođen novim performansama.
Planovi za izlazak na stazu
Celokupna ideja za ovaj projekat motivisana je željom da se ovaj automobil i njegov vlasnik oprobaju u vožnji na stazi. Prva želja je da se u toku naredne, 2020. godine, poseti staza NAVAK u Subotištu posle koje bi se vlasnik uputio i na stazu Grobnik, u susednoj Hrvatskoj. U toku vožnje utisak je naročito sportski, a zvuk koji dopire iz auspuha jasno stavlja do znanja da se radi o mašini za iskusne vozače. Pošto se ovde radi o francuskom automobilu, udobnost nije izostala jer se za nju brinu mekana sedišta prekrivena kožom, koja uprkos udobnosti vrlo dobro drže vozača i suvozača u fiksnom položaju.
Pozitivan rezime
Srećni što smo imali priliku da doživimo ovakav automobil, sa zadovoljstvom možemo dodeliti visoku ocenu za svaki segment projekta, a vlasniku želimo da ostvari sve želje u narednoj 2020. godini.
Instagram: @autoexpertmagazine
Autor: Auto Expert