Udahnite novi život u vaše stare felne! CNC obrada sve traženija usluga

       

Razni proizvođači i razni kvaliteti felni prisutni su na našem malom ali šarenom tržištu. Kopije fabričkih modela postale su najčešći izbor onih koji žele da začine izgled svojih četvorotočkaša.

Međutim, ukoliko ste skeptični prema kvalitetu ovih kopija ili jednostavno ne želite da promenite model felni koji posedujete, već vam je ideja da ih vratite u stanje novih, postoji jedna usluga koja rešava vaše probleme.

CNC obrada je sve traženija u svetu ljubitelja automobila. Zapravo, ona zaslužuje daleko veću pažnju od one koju trenutno uživa. Gotovo da nema oštećenja koje ne može da se sanira ovom tehnikom obrade. Nakon tretmana, koji u proseku traje tri do četiri sata za sve četiri felne, ostaćete prijatno iznenađeni dobijenim rezultatom.

Kako bismo se sami uverili u prednosti CNC obrade, odlučili smo da ovoj tehnici podvrgnemo sopstveni automobil. Odmah da napomenemo, ovaj članak nije sponzorisan i uslugu smo uredno platili po redovnom cenovniku, baš onako kako bi to uradio bilo koji od vas u slučaju da se odluči na ovaj potez.

Raspitali smo se kod par vulkanizera u Novom Sadu ko nudi ovu uslugu, kvalitetno sa većim brojem referenci. Pojedini vulkanizeri nisu znali da neko zapravo radi CNC obradu, pa nisu ni moglu da nas dalje upute na pravu adresu. Oni koji su upućeni u ovu tehniku, dali su nam isti odgovor: CNC obrada felni u Šapcu.

Reč je o porodičnoj radionici koja se metalostrugarskim uslugama bavi više od 50 godina. Kontaktirali smo ih preko Instagrama i zakazali svoj termin. Adresu je bilo lako pronaći uz pomoć Google Maps aplikacije.

U razgovoru sa vlasnicima nismo odavali istinu. Ni u jednom momentu nismo otkrili da će njihov rad i priča o usluzi koju nude završiti u formi članka na portalu NS Uživo. Zapravo, objasnili smo im da smo novinari koji rade na ovom portalu tek onda kada je posao bio gotov i plaćen, jer nismo želeli da utičemo na kvalitet i brzinu njihovog posla, niti na nivo ljubaznosti i gostoprimstva.

Ljubazno su nas primili i uz kafu nam ponudili da u kancelarijama sačekamo dok oni obrade felne. Već posle nekolliko minuta pozvali su nas u radionicu kako bismo se uverili u nepoželjno saznanje: dve felne su bile krive i bilo je potrebno da se prvo isprave pre nego naši domaćini nastave sa procedurom CNC obrade.

Posle nepuna dva sata posao je bio na pola gotov. Prve dve felne bile su obrađene, a rezultat je zaista bio impresivan. Svaka ogrebotina je nestala, a na površini se sada nalazio cist i sjajan aluminium.

Gume su montirane nazad uz obavezno balansiranje i dva točka su ponovo bila na autu, posle sat ipo vremena i druge dve felne izašle su iz radionice podjednako lepo obrađene do zadnjeg detalja. Desetak minuta kasnije i one su se našle na mašini za montažu guma, zatim su izbalansirane i postavljene na auto.

https://www.instagram.com/p/B7DZESuFXMq/?utm_source=ig_web_copy_link

Savet koji smo dobili odnosi se na održavanje felni, a reč je o izbegavanju agresivne hemije koja se neretko koristi u autoperionicama. Prema rečima naših domaćina, najbolje je automobil prati na nekoj od samousluznih perionica, naročito ako znamo koji brend šampona koriste.

Preterano agresivna hemija ostaviće trajne fleke na bezaštićenom aluminijumu. S druge strane lakiranje felni nije trajna zaštita, jer se lak vrlo lako i za relativno kratko vreme oljušti i otpadne. Kako smo saznali postoji tehnika plastifikacije, ali nažalost ne na našem tržištu, a upravo ovi vredni Šapčani planiraju da je uvrste u svoju ponudu usluga.

Cena usluge za naše 19 inčne felne bila je 25 evra po komadu za CNC obradu. Dodatnih 50 EUR dali smo na ispravljanje felni i navarivanje materijala na licu jedne od felni usled oštećena u kontaktu sa bankinom. Pored toga dali smo i 30 EUR za demontažu, montažu i balans guma, s obzirom da smo obrađivali felne koje su se nalazile na automobilu. Ukupno, usluga nas je koštala 180 evra, a vas koji imate zdrave i prave felne i još ste u prilici da ih dovezete u gepeku, koštala bi svega 100 evra.

Iako će neki od vas reći da smo za još 100 evra više mogli da kupimo ceo set polovnih kopija iste colaže, imajte na umu da smo ovim tretmanom ispravili i osvežili set originalnih točkova koji su daleko kvalitetniji i skuplji od kineskih, italijanski i drugih replika na tržištu.

Autor: Stefan Koprivica

2 Comments
najstariji
najnoviji najviše glasova
Inline Feedbacks
View all comments
Milan
23/06/2020 20:20

Ukoliko nisu pregrejane, oslabljene, prebrzo hladjene nakon plastifikacije,….. i opet pitanje sta kada se ta plastifikacija ošteti? Aluminium se eloksira, i to se teško oštećuje, a plastifikacija hmhh…

Schoemilly
23/06/2020 23:51

Postoji “keramicki” lak , koji je postojan ali skup. Nece da se ljusti, otporan je na hemiju, sunce,kisu itd
Takodje, mali broj lakirera zna o kom laku je rec !