Trodimenzionalni prikaz Novog naselja; foto: Google Earth/gradnja.rs

Ure­đe­nje blo­kov­ske po­vr­ši­ne na No­vom na­se­lju ko­šta­će oko 19,8 mi­li­o­na di­na­ra s po­re­zom, a taj po­sao po­ve­ren je no­vo­sad­skoj fir­mi „Tron teks”, ko­ja je na ten­de­ru Upra­ve za gra­đe­vin­sko ze­mlji­šte uče­stvo­va­la s pred­u­ze­ći­ma „AB&CO” i „Du­ming”.

Ima­ju­ći u vi­du da je ugo­vor ne­dav­no za­klju­čen, kao i da je neo­p­ho­dan od­re­đen pe­riod za uvo­đe­nje iz­vo­đa­ča u po­sao, ra­do­vi bi mo­gli da poč­nu do kra­ja go­di­ne, s tim da je rok za za­vr­še­tak če­ti­ri me­se­ca, tač­ni­je 120 da­na.

Po pro­jek­tu „And­zor in­že­nje­rin­ga”, u okvi­ru ure­đe­nja pro­sto­ra ogra­ni­če­nog uli­ca­ma Ba­te Br­ki­ća, An­đe Ran­ko­vić, Ste­va­na Hri­sti­ća, Bra­će Dro­njak i Par­ti­zan­skih ba­za, pred­vi­đe­na je grad­nja pra­te­će in­fra­struk­tu­re – pe­šač­kih sta­za, vo­do­vo­da, at­mos­fer­ske ka­na­li­za­ci­je i jav­ne ra­sve­te, kao i na­bav­ka i po­sta­vlja­nje ur­ba­nog mo­bi­li­ja­ra.

Ka­da je reč o opre­ma­nju, bi­će po­sta­vlje­ne klac­ka­li­ca, lju­lja­ška sa se­da­li­com za be­be, ali i s dva se­di­šta, te dve nji­ha­li­ce, ku­la za pe­nja­nje, dve mul­ti­funk­ci­o­nal­ne kom­po­zi­ci­je, osam klu­pa bez ru­ko­hva­ta i če­ti­ri kan­te za ot­pat­ke.

Bu­du­ći da je u pro­jekt­nom za­dat­ku Grad­ske upra­ve za gra­đe­vin­sko ze­mlji­šte zah­te­va­no gra­vi­ta­ci­o­no od­vo­đe­nje svih po­vr­šin­skih vo­da, pred­vi­đe­no je za­ce­vlje­nje at­mos­fer­ske ka­na­li­za­ci­je, što pod­ra­zu­me­va po­sta­vlja­nje ce­vo­vo­da ukup­ne du­ži­ne oko 311 me­ta­ra.
Po pro­jek­tu „And­zor in­že­nje­rin­ga”, u okvi­ru ure­đe­nja pro­sto­ra ogra­ni­če­nog uli­ca­ma Ba­te Br­ki­ća, An­đe Ran­ko­vić, Ste­va­na Hri­sti­ća, Bra­će Dro­njak i Par­ti­zan­skih ba­za, pred­vi­đe­na je grad­nja pra­te­će in­fra­struk­tu­re – pe­šač­kih sta­za, vo­do­vo­da, at­mos­fer­ske ka­na­li­za­ci­je i jav­ne ra­sve­te, kao i na­bav­ka i po­sta­vlja­nje ur­ba­nog mo­bi­li­ja­ra

„Sve uslov­no či­ste at­mos­fer­ske vo­de sli­va­će se sa ko­lo­vo­za i par­king me­sta u ko­lek­tor ka­na­li­za­ci­je, bez do­dat­nog pre­či­šća­va­nja, pre­ma uslo­vi­ma i u do­go­vo­ru sa pred­stav­ni­ci­ma nad­le­žnih pred­u­ze­ća. Tra­sa ce­vo­vo­da lo­ci­ra­na je u ko­lo­vo­zu pri­stup­nih pu­te­va blo­kov­skih par­kin­ga. Pro­jekt­nim re­še­njem at­mos­fer­ske ka­na­li­za­ci­o­ne mre­že pred­vi­đe­no je pet kra­ko­va ce­vo­vo­da. Za po­tre­be pri­ključ­ka jav­ne če­sme unu­tar blo­ka na vo­do­vod­nu mre­žu pro­jek­to­van je krak ce­vo­vo­da”, ob­ja­šnje­no je u do­ku­men­ta­ci­ji ob­ja­vlje­noj na Por­ta­lu jav­nih na­bav­ki.

Pro­jek­tan­ti u teh­nič­koj do­ku­men­ta­ci­ji kon­sta­tu­ju da su to­kom po­sled­nje de­ce­ni­je mno­gi de­lo­vi gra­da pre­tr­pe­li ve­li­ke iz­me­ne, od­no­sno pro­me­ne iz in­di­vi­du­al­nog u vi­še­po­ro­dič­no sta­no­va­nje.

„Ta­kav pri­mer pred­sta­vlja i pred­met­no pod­ruč­je na No­vom na­se­lju, gde ur­ba­nu tran­sfor­ma­ci­ju ni­je pra­ti­la ade­kvat­na iz­grad­nja otvo­re­nih blo­kov­skih po­vr­ši­na, ka­rak­te­ri­stič­nog i pre­po­zna­tlji­vog iden­ti­te­ta baš za No­vo na­se­lje. Po pla­nu ure­đe­nja otvo­re­ni i po­lu­o­tvo­re­ni blok po­sta­je cen­tar sport­skih, re­kre­a­tiv­nih, kul­tur­nih i dru­gih ak­tiv­no­sti od zna­ča­ja za kom­pleks obje­ka­ta”, na­ve­de­no je u pro­jekt­noj do­ku­men­ta­ci­ji.

Dnevnik

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments